Direktlänk till inlägg 2 oktober 2011

Lydnadsklass 2 med Indy på Tyresö BK (med film)

Av Annika Westerlund - 2 oktober 2011 09:27

Gårdagen bjöd på ett underbart väder, perfekt att tävla i! Syrran, jag, Indy, Diesel o Zigge åkte dit lite innan, så Zigge o Diesel skulle få en prommis.

Samlingen gick bra, vi fick startnummer 3. Yes, me like!!!

Platsliggningen var helt odramatisk och Indy låg som en stenstod, underbart!! Värmde upp lite, pausa honom en stund och värmde sen lite till precis innan vi skulle in. Indy kändes fin och taggad. Programmet gick mycket bra! Lite små missar, men vi jobbade fint ihop och Indy hade en underbar attityd. Så här såg betygen ut, mina kommentarer inom parantes:


Platsliggning                    10

Fritt följ                         10 (några blicksläpp,dålig avsaktning till vanlig marsch)

Läggande u g                    10 (blicksläpp i transporten)

Inkall m ställ                    10 (skulle velat haft ställandet ännu snabbare)

Rutan                               10 (jag var lite sen i mitt stå kommandot)

Apportering                      8 slarvigt avslut (suck!!)

Hopp                                 6 tjuvstart vid återhopp (lite taggad)

Fjärren                             9 segt (jag är nöjd, för mig var det en tia)

Helhet                             10


Film på det hela:



 

Resultat

186 p av 200, ett första pris och en första placering!!   

Mina tankar o reflektioner

Jag är mycket nöjd med tävlingen! FF var bättre än på KM:et, men behöver givetvis mer jobb. Jag vill ha bort ALLA blicksläpp, tempoväxlingarna måste bli bättre, han slänger fortfarande med huvudet i vänstersvängarna.

Hoppet kan man inte säga så mycket om. Det är trist att vi tappade onödiga poäng, men detta momentet försvinner i trean och ersätts av hopp apport. Tänker mao inte lägg ner något mer jobb på det.

Apporteringen däremot måste vi verkligen nöta mer!!! Det är dags för nolltollerans vad det gäller omtag på apporten. Omtag = vi bryter och tar en timeout. I trean kan man säga att det är tre apporteringar, hopp apport, metallen och vittringen. Planen är att träna ingångar med alla möjliga olika föremål.

Fjärren var jag nöjd med. Jag föredrar att han inte kastar sig ner eller upp, utan att han är lugn och koncentrerad. Det som händer om han gör skifterna snabbare är att han gärna tappar position. Med tanke på framtiden är det därför viktigare att det går lugn och säkert till. Nu ska vi börja om och träna in de andra skifterna också. Fokus kommer att ligga på blickstilla baktassar. Öka upp farten i skifterna kommer jag göra först när tekniken sitter i ryggmärgen.


Nu ska vi träna in trean och elitmomenten. Det ska bli så himla kul!!! Tävlingsplanen är att starta trean till Nacka Cup den 26/11 och eliten i typ februari 2012. Jag vet inte riktigt när tävlingarna startar i nästa år!

Vi är också anmälda för till en kurs i SM-satsning för Anne Dahlin. Tanken är att vi på kursen sen ska starta en egen coachningsgrupp för att kunna fortsätt hjälpas åt för att ta oss till SM.


För Diesels del ligger fokus helt på brukslydnaden. Vi ska även komma igång och träna spårning och uppletande regelbundet. När kortisonbehandlingen är slut ska vi komma igång med rapportträningen. Tävlingsplanen är att starta högre spår och lägre rapport till våren.


 
 
Lindha

Lindha

2 oktober 2011 10:17

WOW GRATTIS till 1a priset, inga dåliga poäng :)))
Den där Indy är ju fööör bra, självklart dressören oxå :D
Kram!

http://vildarna.bloggplatsen.se

Annika Westerlund

2 oktober 2011 12:42

Tackar, tackar, tackar vad snäll du är!

 
Helena

Helena

2 oktober 2011 10:41

Ja vad säger man? Grattis igen, ni är verkligen helt suveräna! Ser fram emot att sitta vid ringside på SM! Är det Susanne eller Kia som inte kan andas? ;-) Så kul att lyssna på supportrarnas kommentarer!

http://holmstorp.bloggagratis.se

Annika Westerlund

2 oktober 2011 12:19

Tack! Ja, jag gillade också de roliga supporterkommentarerna! Det är Kia som inte kan andas! :-D

 
Marie & Citro

Marie & Citro

2 oktober 2011 13:17

Supergrattis!!! Ni är så himla duktiga, riktigt roligt att se :))

http://www.marigo.bloggagratis.se

Annika Westerlund

2 oktober 2011 16:38

Tack!!!!!!!!!!

 
Anna, Faran & Axxa

Anna, Faran & Axxa

2 oktober 2011 14:04

Stort, stort grattis!!
Det såg verkligen superfint ut och jag håller helt med om att Indy har en härlig attityd!
Kramar

http://www.rackartyg.net

Annika Westerlund

2 oktober 2011 16:38

Tack, vad glad jag blir att du tyckte om vårt program!!!

 
Karin & co

Karin & co

2 oktober 2011 21:41

Ni är sååå duktiga! Stort grattis!!!

Söta kommentatorer. Filmen däremot var lite ryckig och svår att se på min bärbara.

Kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

Annika Westerlund

3 oktober 2011 07:55

Trist att filmen blev ryckig! Jag gillar verkligen min kommentatorer. De gav filmen det där lilla extra!!

 
Susanne och Ella

Susanne och Ella

2 oktober 2011 22:12

Wow, vilken uppvisning. Ni är jätteduktiga. Kul
Susanne och Ella

http://caramella.eldea.se

Annika Westerlund

3 oktober 2011 07:56

Tack!!! Nja, uppvisning vet jag inte, men tack!

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

7 oktober 2011 21:10

G*R*A*T*T*I*S!!! Super snyggt!!! Tycker om senaste inlägget där du kan släppa detaljerna för ett tag & uppskatta er UNDERBARA helhet!!! Ha en HÄRLIG helg!:)

http://www.starsweepers.se

Annika Westerlund

7 oktober 2011 21:17

Stort tack för din fina kommentar! Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Westerlund - 3 augusti 2012 20:59

Jag har alltid varit så nöjd med denna bloggplats framtill för ca 1 månad sen. Då helt plötsligt försvann min header, mina typsnitt och min färger. Hur jag än gjorde gick det inte att få tillbaka dessa. Det gick inte att ändra något alls!!!!!!!!!!!!!...

Av Annika Westerlund - 14 juli 2012 18:21

Igår styrde vi kosan mot Djupdalsvallen och gruvturen. En tur som går i omväxlande mycket vacker fjällnatur och efter ungefär hälften av turen passerar man koppar och järnmalmsbrotten från 1700-talet och även de små stugor de bodde i. Turen är ca 7 k...

Av Annika Westerlund - 12 juli 2012 19:13

Ikväll gick jag ut och kastade en dubbel på ca 35 meters avstånd på "linje" gick tillbaka och skickade. Den gick bra! Gjorde några dirigeringar (som gick utmärkt) och kastade sen en ny dubbel förbi det gamla området, men en lättare som han är van ...

Av Annika Westerlund - 11 juli 2012 07:38

Det var inget vidare väder i söndags, 8 grader och lätt regn, men vi valde att ge oss ut i alla fall. Hamrafjället stog på tur, ca 9 km, 350 m höjdskillnad. Turen inleds med en brant stigning ut med Anderssjöfallet, totalt 300 trappsteg och sen forts...

Av Annika Westerlund - 8 juli 2012 22:02

I fredags eftermiddag vid halv femtiden var bilen packad och vi begav oss iväg mot Härjedalen och vår lilla stuga i Funäsdalen. Tanken var att om vi åkte vid den tiden kunde Pelle sova i bilen större delen av sträckan, då jag var orolig för hur han s...

Presentation

Barvatorp's Mr Diesel "Diesel"

Född 20071104  

u. Barvatorp's Etzy

e. Earo av Midälvaland

 

Länk till hans tävlingar i hunddata. 

Korad 415 p

Uppflyttad högre klass spår

2:a pris Lydnadsklass Elit

Hackihäls Indiana Jones "Indy"

Född 101024

u. Kullaholm's Edla

e. Delfleet Hawk

 

Länk till hans tävlingar i hunddata.

Länk till info om honom i SBK-tävling. 

20120310 SELCH

20120511 1:a NKL B-Jaktprov

Sammanfattande kritik:

"En samarbetsvillig trevlig hund som uppvisar stor arbetslust och presterar ett arbete till stor belåtenhet."

 

 

Kurser med mig som instruktör

Lydnadskurs på Ryegate's Kennel i Eskilstuna

 

Pris: 1700 kr 

4 x 4 timmar

11/8   kl 10-15

26/8  kl 10-15

2/9    kl 10-15

30/9  kl 10-15

 

Kurs från lydnadklass 1-elit alt. brukslydnaden appell-elit. Jag hjälper er med de moment som krisar.

OBS!!!! Det finns en plats kvar om det är någon som är intresserad!!

                                                    

"Att lyckas på tävling"
 
13/10 09:00 - 16:00
20/10 09:00 - 16:00

Kursavgift: 1 000 kr
Teoretisk kurs, vi går genom vad som är viktigt att tänka på när man ska tävla förutom att kunna momenten. T ex förberedelser- mentala och fysiska, träningsupplägg för tävling, bedömningar av momenten och andra saker som är bra att veta. Kursen vänder sig främst till de som redan tävlar eller är på gång att tävla.
Priset inkluderar lunch båda dagarna.
Max antal deltagare: 20

Anmälan görs på Nacka BK's hemsida

Privatlektioner

400 kr/45 min på Nacka BK

300 kr/45 min + milersättning 20kr/mil på annan plats

 

Kurser vi ska gå

28/9 Sökkurs för Frida Wallén gång 1/2 med Diesel

19/10 Sökkurs för Frida Wallén gång 2/2 med Diesel

Diesels kommande tävlingar

9/9 Lägre sök Waxholms BK

Indys kommande tävlingar

Följande B-jaktprov i öppenklass är vi anmälda till, vi får se vilka vi kommer med på...

 

21/7 Örebro

18/8 Sala

25/8 Hallstavik

25/8 Laxå

30/8 Mjölby

30/8 Värmdö

8/9   Eskilstuna

15/9 Enköping

29/9 Stjärnhov

 

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards