Alla inlägg under maj 2010

Av Annika Westerlund - 30 maj 2010 19:56

De har fått för sig att sätta upp en brandvägg på jobbet, så jag kan inte läsa andras eller uppdater min blogg!!!  

Om kvällarna blir det liksom inte av att jag skriver. Hinner inte skriva så mycket mer idag, men ska verkligen ta mig i kragen o komma med en rejäl uppdatering inom ett par dagar.

Av Annika Westerlund - 4 maj 2010 09:43

Igår var det dax för Kub-testet. Det är ett test som visar om man ligger i riskzonen för kromosonfel på fosteret o behöver göra ett fostervattensprov.

Man får ta en massa blodprover o de tillsammans med ett ultraljud, där de mäter en ryggrad, nackspalt osv, ger ett värde som visar om man ligger i riskzonen eller ej. Ligger värdet på 1/200 bör man göra ett fostervattensprov. Vi behöver inte det! Vårat värde va 1/4210!!!   Barnmorskan sa att det va jätte bra!!! JÄTTE SKÖNTT!!!!!!!!


Dessutom fick vi se underverket för första gången. Underbart! Tårnarna rann när jag så vår lilla skapelse fara runt i livmodern. Det är en livlig liten sak som rörde sig nästan hela tiden. Han/hon är inte stor än, bara ca 5cm lång. Men det ser ut som en lite människa, med näsa,ögon, händer, fötter, tår o fingrar.

Vi fick fyra bilder med oss hem. Så härligt!!!! De sitter på kylskåpet, så man kan gå o titta på lite då o då.  


Jag mår mycket bättre!! Redan igår kände jag mig piggare o illamåendet har lugnat ner sig. Idag ska jag till en fotspeciallist, för jag har fått något konstigt under ena tånageln. På onsdag ska jag till snarkkliniken för att hämta en apparat för att kolla om jag behöver en snarkskena. Den ska jag sova med (apparaten alltså) o på torsdagen ska jag tillbaka o träffa en läkare för att utvärdera hur jag sover.


Diesel fick en härlig stadspromis igår, så han va nöjd som en lärka. Dessutom va vi ute på tomten hela eftermiddagen. Idag tänkte jag frosta av frysen o sen ta en skogspromis.

Presentation

Barvatorp's Mr Diesel "Diesel"

Född 20071104  

u. Barvatorp's Etzy

e. Earo av Midälvaland

 

Länk till hans tävlingar i hunddata. 

Korad 415 p

Uppflyttad högre klass spår

2:a pris Lydnadsklass Elit

Hackihäls Indiana Jones "Indy"

Född 101024

u. Kullaholm's Edla

e. Delfleet Hawk

 

Länk till hans tävlingar i hunddata.

Länk till info om honom i SBK-tävling. 

20120310 SELCH

20120511 1:a NKL B-Jaktprov

Sammanfattande kritik:

"En samarbetsvillig trevlig hund som uppvisar stor arbetslust och presterar ett arbete till stor belåtenhet."

 

 

Kurser med mig som instruktör

Lydnadskurs på Ryegate's Kennel i Eskilstuna

 

Pris: 1700 kr 

4 x 4 timmar

11/8   kl 10-15

26/8  kl 10-15

2/9    kl 10-15

30/9  kl 10-15

 

Kurs från lydnadklass 1-elit alt. brukslydnaden appell-elit. Jag hjälper er med de moment som krisar.

OBS!!!! Det finns en plats kvar om det är någon som är intresserad!!

                                                    

"Att lyckas på tävling"
 
13/10 09:00 - 16:00
20/10 09:00 - 16:00

Kursavgift: 1 000 kr
Teoretisk kurs, vi går genom vad som är viktigt att tänka på när man ska tävla förutom att kunna momenten. T ex förberedelser- mentala och fysiska, träningsupplägg för tävling, bedömningar av momenten och andra saker som är bra att veta. Kursen vänder sig främst till de som redan tävlar eller är på gång att tävla.
Priset inkluderar lunch båda dagarna.
Max antal deltagare: 20

Anmälan görs på Nacka BK's hemsida

Privatlektioner

400 kr/45 min på Nacka BK

300 kr/45 min + milersättning 20kr/mil på annan plats

 

Kurser vi ska gå

28/9 Sökkurs för Frida Wallén gång 1/2 med Diesel

19/10 Sökkurs för Frida Wallén gång 2/2 med Diesel

Diesels kommande tävlingar

9/9 Lägre sök Waxholms BK

Indys kommande tävlingar

Följande B-jaktprov i öppenklass är vi anmälda till, vi får se vilka vi kommer med på...

 

21/7 Örebro

18/8 Sala

25/8 Hallstavik

25/8 Laxå

30/8 Mjölby

30/8 Värmdö

8/9   Eskilstuna

15/9 Enköping

29/9 Stjärnhov

 

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards