Direktlänk till inlägg 14 juni 2012

Vart tar tiden vägen???

Av Annika Westerlund - 14 juni 2012 20:12

Jag drar ner tiden på Facebook till max 5 min per dag för att jag ska prioritera bloggen. Då blir det jätte mycket att göra på jobbet, så man är som en urvriden skurtrasa när man kommer hem.... Suck! Jag har så mycket att skriva jämt, men det går så lång tid mellan tillfällena att jag inte orkar skriva om allt. Inge kul! Har kommer i alla fall en snabb sammanfattning.


I fredags åkte jag och Jocke på "konferensresa" med Bellmans Åkeri och några anslutna åkare. Totalt var vi ca 80 pers som entrade M/S Cinderella vid 17-tiden för en 23-timmars. Mycket trevligt och lyckat!! Härligt att komma från det vardagliga lite!

Söndagen tillbringade jag ner på klubben då Nacka BK var värdar för sökdelen av B-tävlingsledarutbildningen. Gunilla och Bert från bruks/lydnadssektorn går den. De är även med i sökgruppen som jag tränar med. Jag, Christian och Susanne Mickelsson låg figuranter på eftermiddagen. 7 st elitekipage var inbjudna att få träna tävlingslikt, så de blivande tävlingaledarna skulle ha möjlighet att få öva på att tävlingsleda.

Syrran hade hand om köket och fixade så det fanns fika och lunch. Alla tyckte hon hade gjort ett superjobb och hon fick till o med förfrågan om att byta klubb!!   

När utbildningen var klar passade några ur sökgruppen på att träna lite sök i den redan i ordningställda sökrutan. Diesel gjorde en klockren träning och jag är väldigt nöjd med hur han har utvecklats!!


Diesel
Min fina schäfer går från klarthet till klarhet. Söket artar sig riktigt bra!! Vi har fortfarande lite skalluppehåll när han ser eller hör mig, men vi jobbar vidare på det. Själva sökarbetet går mycket bra och vi har nu lagt till en ljudhjälp igen för att få raka skick. Nästa träning kommer vi försöka ta bort ljudet på en eller flera skick.
Lydnaden fungerar också bra. Så pass bra att vi har kunnat börja fokusera på själv momenten istället för aktivtetsnivån. Givetvis är aktivitetsnivån alltid viktigast!!! Jag skulle verkligen behöva träna mer lydnad för att befästa framåtsändandet och titta mer på högre momenten, men det är ju så kul att vara i skogen och träna!!!
Uppletande har vi också tränat och det lossnade riktigt fint denna vecka!! Han har struntat i mitt spår, som blir när jag går ut och kastar föremålen och söker bra med hög näsa. Jag är riktigt nöjd!! Snart kanske vi kan börja valla rutan och han fortsätter att söka med hög näsa!!   


Lite bilder från en markeringsövning på Karin (med Miso o Wilma) den 18 maj:


         

Indy
Vi har tragglat linjetag och dirigeringsarbete. Det är nog bland det första sakerna som jag verkligen har blivit tvungen att toknöta för att han ska lära sig, men nu känns det börjar lossna.
Nu klar han dolda (som han inte sett mig lägga ut) på ganska långt avstånd, men om man gett närsöksignal och han kommer ut området har han lite svårt att ta nya direktiv. Han blir lite brorduktig och vill fortsätta söka på sitt vis. Svår balansgång då jag vill att han ska arbeta självständigt, men samtidigt lyssna på mina signaler. Det är bara att nöta vidare!

I morgon direkt efter jobbet åker jag och Indy till Lilla Träskaten på jaktkurs för Fredrik Lindström. Ska bli så himla kul och spännande!! Det är min första jaktkurs med Indy. Åååå, vad jag längtar!!

Dessutom ska Indys uppfödare och Indys mammas uppfödare vara med på kursen!! Kanonläge att lära sig massor!!!!!!!!!!!

Jag är mycket sugen på att ta med datan, men jag antar att jag inte kommer ha tid att uppdatera bloggen. Jag får helt enkelt ta med anteckningsboken bara och lägga in anteckningarna i bloggen sen. Tyvärr kan inte Diesel följa med då hundarna inte får sova på rummet och jag tycker det blir för trångt om båda ska sova i bilen.


Inbjudan att hålla kurs

För någon vecka sen fick jag en förfrågan från en flatuppfödare, Kennel Ryegates,  som jag känner om att hålla en lydnadskurs för hennes valpköpare. Superkul!! I augusti drar kursen igång med fyra kurstillfällen, fyra timmar per gång. Ska bli så spännade och kul!! Nu väntar jag presentationsmail från de som ska vara med, så jag kan skräddarsy kursen med de moment som de behöver hjälp med. Jag längtar efter mailen så jag kan börja göra ett bra upplägg!!!


Nu ska jag göra mig ordning för natten, titta en stund på TV och hoppas på att John Blund sen kommer fort så det blir fredag!!

 

 
 
Karin & co

Karin & co

14 juni 2012 20:51

Hej, kul att "höra ifrån dig". Det var länge sedan nu vi sågs/tränade. Det är verkligen helt galet vad tiden går. Jag som trodde jag skulle ha semester nu, jobbar lika mycket :-( Kul att du ska ha kurs hos Annica. Hoppas vi ses snart. Kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

Annika Westerlund

14 juni 2012 21:08

Ja, jag saknar er!! Hoppas på att det blir lite lugnare framöver!! Kram

 
Marie & Citro

Marie & Citro

14 juni 2012 20:55

Annika, du är en supermänniska! Mamma, träna två hundar, jobba, hålla kurser och listan är lång :) Det är jätteroligt att läsa och verkligen härligt att det går så bra :D

Kramar från södrast :))

http://www.marigo.bloggagratis.se

Annika Westerlund

14 juni 2012 21:09

Underbara du!! Supermänniska vet jag inte... Men lite för många bollar i luften det har jag jämt!! :D

Stor kram tillbax!!

 
Helena

Helena

14 juni 2012 21:31

Ja det är verkligen helt sjukt vad tiden rusar iväg!! Nästa helg är det midsommar!! Och snart kanske lite semester ;-) Hoppas vi kan få till nån träning tillsammans snart. Vi behöver också träna mycket dirigeringar/linjetag inför sommarens tävlingar. Må så gott! Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

Annika Westerlund

14 juni 2012 21:52

Det hoppas jag på också, alltså en träning tillsammans! Kram

 
Ingen bild

Susan

14 juni 2012 22:59

Vad härligt att läsa att fina Disel mår bra och att träningen går framåt Alltid roligt att åka iväg på kurs/läger. Tyvärr måste jag jobba annars hade jag åkte ner till Barvatorps läger.
Trevlig helg :)

Annika Westerlund

15 juni 2012 10:45

Jag skulle egentligen åka räkbåt i morgon, men det blev inställt för ett par veckor sen. Strax efter fick jag erbjudande om den här kursen. Ibland har man lite tur!

 
Ingen bild

Lena Larson

15 juni 2012 07:14

Åh - vad du är duktig Annika !!! :) Många bollar i luften - ser framemot bloggen om kursen . Kramar i massor

Annika Westerlund

15 juni 2012 10:49

Tack! Blogg kommer om helgen! Om jag hinner idag kommer även lite tankar om belöningar. :D

 
Lindha

Lindha

15 juni 2012 09:58

Brukar gå fort när man har roligt! :) Skönt du är återställd från "magsjukan" i lördags ;))
Ha så skoj i helgen på lägret!!!

http://vildarna.bloggplatsen.se

Annika Westerlund

15 juni 2012 11:01

:D Måste försvara mig med att det inte var någon vanlig baksmälla. Det blev någe knas med min mage..

 
Anna,  Faquera & Axxa

Anna, Faquera & Axxa

15 juni 2012 13:58

Kul med lite uppdatering! :)
Vad skönt att Diesel mår fortsatt bra och att träningen går framåt!!!
Kramar

http://www.rackartyg.net

Annika Westerlund

15 juni 2012 14:55

Ja, jag hoppas på att det ska bli lite tätare mellan inläggen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Westerlund - 3 augusti 2012 20:59

Jag har alltid varit så nöjd med denna bloggplats framtill för ca 1 månad sen. Då helt plötsligt försvann min header, mina typsnitt och min färger. Hur jag än gjorde gick det inte att få tillbaka dessa. Det gick inte att ändra något alls!!!!!!!!!!!!!...

Av Annika Westerlund - 14 juli 2012 18:21

Igår styrde vi kosan mot Djupdalsvallen och gruvturen. En tur som går i omväxlande mycket vacker fjällnatur och efter ungefär hälften av turen passerar man koppar och järnmalmsbrotten från 1700-talet och även de små stugor de bodde i. Turen är ca 7 k...

Av Annika Westerlund - 12 juli 2012 19:13

Ikväll gick jag ut och kastade en dubbel på ca 35 meters avstånd på "linje" gick tillbaka och skickade. Den gick bra! Gjorde några dirigeringar (som gick utmärkt) och kastade sen en ny dubbel förbi det gamla området, men en lättare som han är van ...

Av Annika Westerlund - 11 juli 2012 07:38

Det var inget vidare väder i söndags, 8 grader och lätt regn, men vi valde att ge oss ut i alla fall. Hamrafjället stog på tur, ca 9 km, 350 m höjdskillnad. Turen inleds med en brant stigning ut med Anderssjöfallet, totalt 300 trappsteg och sen forts...

Av Annika Westerlund - 8 juli 2012 22:02

I fredags eftermiddag vid halv femtiden var bilen packad och vi begav oss iväg mot Härjedalen och vår lilla stuga i Funäsdalen. Tanken var att om vi åkte vid den tiden kunde Pelle sova i bilen större delen av sträckan, då jag var orolig för hur han s...

Presentation

Barvatorp's Mr Diesel "Diesel"

Född 20071104  

u. Barvatorp's Etzy

e. Earo av Midälvaland

 

Länk till hans tävlingar i hunddata. 

Korad 415 p

Uppflyttad högre klass spår

2:a pris Lydnadsklass Elit

Hackihäls Indiana Jones "Indy"

Född 101024

u. Kullaholm's Edla

e. Delfleet Hawk

 

Länk till hans tävlingar i hunddata.

Länk till info om honom i SBK-tävling. 

20120310 SELCH

20120511 1:a NKL B-Jaktprov

Sammanfattande kritik:

"En samarbetsvillig trevlig hund som uppvisar stor arbetslust och presterar ett arbete till stor belåtenhet."

 

 

Kurser med mig som instruktör

Lydnadskurs på Ryegate's Kennel i Eskilstuna

 

Pris: 1700 kr 

4 x 4 timmar

11/8   kl 10-15

26/8  kl 10-15

2/9    kl 10-15

30/9  kl 10-15

 

Kurs från lydnadklass 1-elit alt. brukslydnaden appell-elit. Jag hjälper er med de moment som krisar.

OBS!!!! Det finns en plats kvar om det är någon som är intresserad!!

                                                    

"Att lyckas på tävling"
 
13/10 09:00 - 16:00
20/10 09:00 - 16:00

Kursavgift: 1 000 kr
Teoretisk kurs, vi går genom vad som är viktigt att tänka på när man ska tävla förutom att kunna momenten. T ex förberedelser- mentala och fysiska, träningsupplägg för tävling, bedömningar av momenten och andra saker som är bra att veta. Kursen vänder sig främst till de som redan tävlar eller är på gång att tävla.
Priset inkluderar lunch båda dagarna.
Max antal deltagare: 20

Anmälan görs på Nacka BK's hemsida

Privatlektioner

400 kr/45 min på Nacka BK

300 kr/45 min + milersättning 20kr/mil på annan plats

 

Kurser vi ska gå

28/9 Sökkurs för Frida Wallén gång 1/2 med Diesel

19/10 Sökkurs för Frida Wallén gång 2/2 med Diesel

Diesels kommande tävlingar

9/9 Lägre sök Waxholms BK

Indys kommande tävlingar

Följande B-jaktprov i öppenklass är vi anmälda till, vi får se vilka vi kommer med på...

 

21/7 Örebro

18/8 Sala

25/8 Hallstavik

25/8 Laxå

30/8 Mjölby

30/8 Värmdö

8/9   Eskilstuna

15/9 Enköping

29/9 Stjärnhov

 

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards