Alla inlägg under februari 2010

Av Annika Westerlund - 25 februari 2010 21:01

Förkyld igen....  Ont i halsen o feber....så himla trist. Tittar mest bara på tv o sover. Pallrade mig ut på en halvtimmes promis i morse med Fisen o va helt slut efteråt. Tvingade mig själv att träna fotgående ett pass också på eftermiddagen. Det gick lite bättre får då va det klarblå himmel o nollgradigt. Mysigt!!! Längtar efter våren nu. Längtar efter att kunna cykla. Känns om Diesel inte får tillräckligt med motion nu på vintern (speciellt inte nu när jag är sjuk).


Om en vecka vet jag om jag är med barn. Jag längtar o hoppas!!! Kan inte bestämma mig om jag ska ta gravtestet på fredagen eller lördagen om mensen inte har kommit. Den borde komma torsdag eftermiddag. Kanske tar testet på fredagen. Kanske inte ens behöver ta testet.....Det kanske inte blev något denna gång heller.   

Usch, känns jobbigt att tänka så. Kommer bli en liten knäck i självförtroendet om det blir så. Tänk om vi inte kan få barn......

Tittat precis på ett avsnitt på Förlossningskliniken. Handlade om par som inte lyckas bli med barn. Det ena paret har försökt i 17 år! 17år!!!! Det va deras sjätte provrörsbefruktning o det tog sig inte denna gång heller. Då kan man börja tala om besvikelse!!!!!


Jag kan inte låta bli att tänka på hur det kommer bli att berätta för nära o kära att jag är med barn. Anna, Marilyn (min chef) o mormor tänker jag berätta för på en gång. Syrran, mamma o pappa kan jag inte bestämma mig för hur jag ska göra. Kanske lika bra att de får veta på en gång de också, om det skulle bli så att vi får missfall. Blir nog lättare för dem att stötta en då.

Min syrra gillar att sticka. Tänkte köpa en beskrivning o garn på en barnkofta o fråga om hon vill göra den åt mig. Snacka om att hon kommer få dån dimpen!!! Det ska bli så kul!!!

Jocke vet jag inte hur jag ska berätta det för. Direkt efter testet eller vid ett bättre tillfälle öga mot öga. Vill nog inte berätta det över telefonen. Kanske är bäst att vänta tills lördagmorgon att ta testet. Då är han garanterat hemma (har inte jour nästa vecka).


På lördagen (om en vecka) ska jag till frissan först o sen ska jag träffa syrran o titta på bröllopsklänning. Hoppas att jag hinner köpa garn mm innan vi träffas. Ja, ja är jag inte med barn så behöver jag inte göra det. Men jag hoppas verkligen att det blir så!!!!!!!!  

Av Annika Westerlund - 19 februari 2010 10:45

Nu har ägglossning troligtvis varit, (igår) om allt stämmer. Vi va duktiga o hade sex både igår o i onsdags,   så nu är det bara att hoppas att det tog sig. Om två veckor vet jag om det blev något!  

Det skulle vara perfekt tajmat om det blev nu. Då kommer bebisen ca v 45.

Då har jag semester v 35, 35, 37, sen går jag ner på 75% v 38, 39, 40 o 41, sen tar jag semester igen v 42, 43 o 44 o går på föräldrarledighet from v 45. Tajmat o klart in i minsta detalj.  


Om ett par timmar bär det av till Vårgårda, några mil norr om Göteborg, för skyddsläger.  Jag o min kompis Anna åker ner. Ska bli så himla kul!

Av Annika Westerlund - 11 februari 2010 15:16

Den här veckan har vi inte hunnit träffas mycket. Jocke bara jobbar o jobbar. Längtar efter att få umgås med honom. När jag kom hem på lunchen kom han hem samtidigt, så vi hann i alla fall äta lunch tillsammans.   

Han gick o la sig   när jag åkte tillbaka till jobbet.

Ikväll kommer vi inte heller träffas. Jag ska ut med jobbet (Bellmans Åker) på avskedsmiddag för Linda som har jobbat här i 11 år. Det ska bli kul! Vi ska på vår favvokrog Esperia på S:t Paulsg på söder. Mums!!

Jag tar bilen, så det inte blir en massa frågor om varför jag inte dricker.  


I helgen ska jag på hundkurs för Anne Dahlin, så då hinner vi inte träffas mycket. Men på söndag hoppas jag på en heldag med min älskade!!

Av Annika Westerlund - 9 februari 2010 13:34

Usch, idag är jag trött! Jag har sovit bra, men är ändå trött. Arbetslusten är lika med noll!!! Vill bara hem o lägga mig på soffan o läsa en god bok.  


Jag överlevde min första riktiga mens på 10 år.....  Jösses, vad ont jag hade. På fredagkvällen kom jag på att jag hade Dextrofen kvar sen jag bröt benet. En sån o två alvedon så började det släppa. Fick gå upp en gång på natten o fylla på med samma dos igen, men på lördagen räckte det med alvedon. Söndag hade jag inte ont längre o måndag morgon hade jag slutat att blöda. Skönt!!! Förut kunde jag blöda en hel vecka, så 3 dar känns helt överkomligt!  

Nu är det bara att hoppas på att jag inte behöver få mens någon mer gång.  


Nu har jag full koll, så den 18 feb borde jag ha ägglossning. Har förvarnat Jocke att det är hårdkörning ons o tors......stackarn. Men han vill lika mycket som jag skaffa barn så det är klar han ställer upp!  


Nää, nu måste jag ta itu med morgodagens maskinordrar.

Av Annika Westerlund - 5 februari 2010 08:00

Igår eftermiddag fick jag en brunaktig flytning. Hoppades på att det skulle vara en så kallad fästblödning, dvs en blödning som vissa får när ägget fäster i livmoderslemhinnan. Det blir inte värre o jag hade ingen mensvärk.

På kvällen va jag riktig hoppfull o började fantisera om att jag kanske faktiskt va med barn.  


Ca kl 1 inatt vaknar jag av världens mensvärk.....  Jag är alltså inte med barn denna gång.  

Men lite skönt känns det också, nu vet jag att allt fungerar efter uttaget av hormonspiralen. Jag har bättre koll på när ungefär ägglossningen kommer ske. Jag har alltid haft perfekta 28 dagars cykler, så med andra ord borde jag ha ägglossning ca den 18/2.  Det är bara att ta nya tag o försöka bli med barn.


Det som inte är lika roligt är att det verkar som jag har fått samma jobbiga mens som jag hade innan jag satte in första hormonspiralen för 10 år sedan. Riklig mens, världens mensvärk, ont i huvudet, mår illa o är yr i huvudet.

Dessutom fick jag ett väldigt överdrivet utbrott på stackars Diesel i morse.   Han blir lite glad när vi vaknar på morgonen o inte blev det bättre av att husse precis kom hem när jag gick upp. (Han hade varit o fixat plogen till Dodgen som gick sönder kl 3 inatt....) När han inte lugnade ner sig när jag sa till honom brann det o jag tog tag i honom o läste lite paragrafer o kommenderade sen honom att ligga. När jag lugnat mig någon minut kom jag på mig själv o gick o bad om ursäkt.   Tur att hundar är så förlåtande!!!


Jag måste börja tänka mig för igen nu!! Jag vet att jag får väldiga problem med humöret när jag har mens, men det är så länge sedan....Dags att plocka fram antiargtekninken igen! Jag vill inte göra bort mig med mitt humör. Framför allt måste jag tänka mig för på jobbet. Ibland måste man ha en ängels tålamod med både kunder, chaufförer o maskinförare.  


Jag har riktigt ont nu o Alvedonen hjälper inte.   Jag måste nog föröka få Orudis utskrivet igen. Det brukar var det enda som hjälper o den medicinen dämpar även blödningen.

Jag vet inte riktigt än hur mycket jag blöder, men det känns som det är rejält. Det är nog lika bra att köpa hem Blutsaft, så jag inte drabbas av järnbrist igen. Hade jätte problem med järnbrist innan jag började med hormonspiralen o de symtomen vill jag inte ha tillbaka!


Nu är det bara att uthärda den här dagen. Hoppas att jag slipper att börja kräkas....då vet ja inte om jag klarar av att jobba hela dagen. Usch!!! Jag hade verkligen förträngt hur jobbig mens jag hade....... Jag längtar hem till sängen o få lögga en 1.5 liters petflaska med varmvatten på magen. Det brukar kunna lindra lite i alla fall.

Av Annika Westerlund - 4 februari 2010 10:10

Stackars min Jocke!! Han bara jobbar o sliter. Igår åkte han hemifrån kl 05.30 på morgonen o har fortfaranade inte kommit hem.  Jag pratade med honom nyss o då måste han kanske hämta en maskin i Uppsala innan han fick åka hem o sova.  

Egentligen har han bara B-jour den här veckan, men det skulle komma så himla mycket snö, så han blev utringd han med. Han har saltat klart, men slavdrivarn Manne (hans chef) låter väl han inte åka hem.


Det känns tomt i sängen när han inte ligger där! Men jag sover bättre när jag vet att han inte komer hem alls, än när jag vet att han kommer hem några timmar efter jag ha somnat. Jag saknar honom!

Hoppas vi hinner umgås en liten stund ikväll!! Han kommer säkert vilja sova, men han kanske kan vara vaken någon timme i alla fall.  


På söndag ska vi till mormor o fira hennes 92 års dag. Det vore kul att få säga att hon ska bli gammelmormor!!! Hon är den enda i familjen som vet att vi försöker bli med barn. Jag vill att hon ska veta i fall att hon får för sig att trilla av pinn.  

Än är hon pigg o kry. Hon ser lite dåligt o hör lite dåligt, men hon bor fortfarande själv i sin 2:a på Lidingö. Hon har städhjälp o en gång i vecka hjälper hennes yngre bror henne att handla. Jag älskar min mormor o ibland känns det som hon o jag har bättre kontakt, än jag har med mamma o pappa. Gullig, underbara mormor! Vi köper med oss tårtan så hon inte behöver tänka på det. Det blir jag, Jocke, Diesel (vår hund), Syrran, Måns (hennes ny kille) o hennes söner Krille o Micke. Så vi blir några stycken som kommer in stormandes. Vi kanske borde köpa något roligt till henne. Det är så svårt att hitta på något vettigt till en 92-åring som har allt.  


Anna är bortrest i helgen så det blir ingen hundträning. Hoppas Jocke orkar hitta på något kul på lördag.......kanske han har lust o hjälpa mig lite med skyddsträningen av Diesel.


Av Annika Westerlund - 2 februari 2010 07:57

Jag är trött, idag mår jag lite illa. Antingen är jag gravid eller också håller jag på att bli förkyld. Det kändes som jag förkylningsdags i söndags morse, men så åkte Anna o jag till Frida o tränade hundarna o sen kändes det inte som jag höll på att bli förkyld.

Igår va jag så trött att jag inte orkade åka o simma med Diesel o somnade som en stock kl 21. Sov bra fram till 1 sen har jag sovit någon timme vaknat till, somnat om o vaknat igen osv. Kände mig fortfarande trött när jag gick upp. Kvicknade till ordentligt på promisen o höll ett högt tempo o kände mig fräsch i kroppen. Det brukar jag inte göra om jag håller på att bli förkyld....  

Jag känner mig mycket förvirrad. I morse fick jag vrålont i ena bröstet. Kändes som något klämdes inne i bröstet. Jag masserade lite o då släppte det.


Jag blir orolig för att jag så gärna vill vara gravid att jag får falska symtom. Eller också har kroppen fått en hormonknäpp efter utagningen av spiralen, så det är det som spökar. Gravtestet visade ju negativt i lördags, men det kanske va för tidigt för att visa att jag va gravid. Ska göra om testet på lördag så får vi se.......Ooooo, vad jag vill vara gravid!!!  

Presentation

Barvatorp's Mr Diesel "Diesel"

Född 20071104  

u. Barvatorp's Etzy

e. Earo av Midälvaland

 

Länk till hans tävlingar i hunddata. 

Korad 415 p

Uppflyttad högre klass spår

2:a pris Lydnadsklass Elit

Hackihäls Indiana Jones "Indy"

Född 101024

u. Kullaholm's Edla

e. Delfleet Hawk

 

Länk till hans tävlingar i hunddata.

Länk till info om honom i SBK-tävling. 

20120310 SELCH

20120511 1:a NKL B-Jaktprov

Sammanfattande kritik:

"En samarbetsvillig trevlig hund som uppvisar stor arbetslust och presterar ett arbete till stor belåtenhet."

 

 

Kurser med mig som instruktör

Lydnadskurs på Ryegate's Kennel i Eskilstuna

 

Pris: 1700 kr 

4 x 4 timmar

11/8   kl 10-15

26/8  kl 10-15

2/9    kl 10-15

30/9  kl 10-15

 

Kurs från lydnadklass 1-elit alt. brukslydnaden appell-elit. Jag hjälper er med de moment som krisar.

OBS!!!! Det finns en plats kvar om det är någon som är intresserad!!

                                                    

"Att lyckas på tävling"
 
13/10 09:00 - 16:00
20/10 09:00 - 16:00

Kursavgift: 1 000 kr
Teoretisk kurs, vi går genom vad som är viktigt att tänka på när man ska tävla förutom att kunna momenten. T ex förberedelser- mentala och fysiska, träningsupplägg för tävling, bedömningar av momenten och andra saker som är bra att veta. Kursen vänder sig främst till de som redan tävlar eller är på gång att tävla.
Priset inkluderar lunch båda dagarna.
Max antal deltagare: 20

Anmälan görs på Nacka BK's hemsida

Privatlektioner

400 kr/45 min på Nacka BK

300 kr/45 min + milersättning 20kr/mil på annan plats

 

Kurser vi ska gå

28/9 Sökkurs för Frida Wallén gång 1/2 med Diesel

19/10 Sökkurs för Frida Wallén gång 2/2 med Diesel

Diesels kommande tävlingar

9/9 Lägre sök Waxholms BK

Indys kommande tävlingar

Följande B-jaktprov i öppenklass är vi anmälda till, vi får se vilka vi kommer med på...

 

21/7 Örebro

18/8 Sala

25/8 Hallstavik

25/8 Laxå

30/8 Mjölby

30/8 Värmdö

8/9   Eskilstuna

15/9 Enköping

29/9 Stjärnhov

 

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards