Alla inlägg under januari 2010

Av Annika Westerlund - 30 januari 2010 10:11

Jag kunde inte hålla mig längre. Jag gjorde gravtestet i morse, skulle ju väntat tills i morgon.   Det va negativt....   Antagligen var det för tidigt att ta det eller också är jag inte gravid. Tänkte göra om det om en veckan.

Jag trodde att jag skulle bli besviken, men det kändes ok. Jag skulle gärna vilja vara med barn redan, men oddsen är ju ganska små. Det bästa att hoppas på nu är att jag får min mens, så jag kan pricka in nästa ägglossning. Jag är ju fortfarande tveksam till att jag har haft en riktig ägglossning.

Vi får helt enkelt vänta o se vad som händer nästa helg!  


Nu sitter förlovningsringarna på våra fingrar.  Vi tjuvstartade o satte på oss dem igår redan. Vi skulle på födelsedagsmiddag (vår kompis Millan o hennes tvillingsyrra fyllde 25 år) o hoppades nog på att någon skulle lägga märke till dem. Det va ingen som sa något..... Ja, ja ibland är man bra larvig!! Ville helst skrika ut det så hela Stockholm får veta att vi har förlovat oss.   Gud, va jag älskar min Jocke!!!

Första augusti har vi varit ihop i 3 år. Det är de bästa tre åren av mitt liv!!! Jag älskar honom mer för varje dag som går.   


Ikväll ska vi till min absolut bästa kompis Anna (förutom Jocke  ). Vi är bjudna hem till henne o hennes sambo Robban på middag. Längtar!!!

Ska berätta den stora nyheten om förlovningen o giftemålet. Ska även bjuda dem till vårat bröllop den 3/7. Hoppas att de kan komma!!!  

Anna o jag tränar hund tillsammans en-två dagar i veckan. Hon har två schäfer tjejer; Axxa 2,5 år o Faran (Faquera) 7 år. Vår Diesel älskar att umgås med tjejerna!! (Mer om min hundträning kan du läsa om på www.annikashundar.se )


Anna o Robban har en underbar lite dotter, Jennifer, som är lite över året. Det är en dam som redan har en bestämd uppfattning om hur hon vill att saker o ting ska vara, utan att bli jobbig eller ohyfsad. O så är hon guda söt!!

Ser fram emot att klocka ska bli 17!

Av Annika Westerlund - 29 januari 2010 10:01
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Annika Westerlund - 18 januari 2010 12:15

I onsdags pallrade jag mig iväg till MVC o fick spiralen urplockad. Löpte smärtfritt, blödde bara pyttelite.  
Fick svar på mina frågor om förlossning, hur man väljer BB mm.

Det känns så himla bra att det är på riktigt nu! Varje gång vi har sex nu kan det resultera i ett barn. Det känns så himla häfftigt!
Det jag däremot hade glömt bort va spiralens inverkan på min sexlust. Nu när den inte är där längre vill jag ha sex HELA TIDEN!!! Jag hade glömt bort att jag har så stor sexlust egentligen. När jag har spiralen inne är den mer normal.  
Det är lite pinsamt att vara tjej o ha stor sexlust. Nu är det iof bra, men jag kommer ihåg hur det va innan spiralerna. Vissa killar trodde de kommit till himmelen när de va ihop med mig.
Jag har inte sagt något till Jocke än, men måste kanske säga något snart. Han tycker ju jag har bra sexlust i vanliga fall, undra va han kommer tycka nu......  

Nu hoppas jag på att jag blir med barn fort!!   Jag vet att jag har lätt för att bli med barn, men har varit osäker på hur fertil Jocke är. Det ämnet kom upp i helgen när vi va på väg till i IKEA. (Jag hatar Ikea, men ibland måste man åka dit.) Då berättade han att han har gjort i stort sätt alla sina tidigare långvariga flickvänner med barn, men det inte har varit läge för några barn just då. Den ena tjejen skulle inte kunna få några flera barn trodde läkarna pga cellförändringar i livmodern. (Hade ett barn från sitt tidigare äktenskap.) Henne gjorde han med barn två gånger. Behöver jag säga att jag inte är ett dugg orolig för att vi inte ska bli med barn!  

Jag längtar efter att bli gravid!! Jag trodde aldrig jag skulle kunna känna så här. Jag som alltid har varit anti mot att skaffa barn. Nu vill jag inget hellre!! Skumt!  

Av Annika Westerlund - 4 januari 2010 07:30

Jag längtar efter att få plocka ur spiralen!!! Jag vill verkligen att allt ska starta, så jag kan bli med barn.
Måste fråga barnmorskan hur lång tid det som kortas kan ta innan ägglossningen kommer igång efter att spiralen är borttagen. Hoppas att det bara är 2 veckor.     Det behövs kanske fler cykler innan ägglossningen kommer igång ordentligt!  
Nu är det bara åtta dagar kvar till jag ska till Mvc!  

Presentation

Barvatorp's Mr Diesel "Diesel"

Född 20071104  

u. Barvatorp's Etzy

e. Earo av Midälvaland

 

Länk till hans tävlingar i hunddata. 

Korad 415 p

Uppflyttad högre klass spår

2:a pris Lydnadsklass Elit

Hackihäls Indiana Jones "Indy"

Född 101024

u. Kullaholm's Edla

e. Delfleet Hawk

 

Länk till hans tävlingar i hunddata.

Länk till info om honom i SBK-tävling. 

20120310 SELCH

20120511 1:a NKL B-Jaktprov

Sammanfattande kritik:

"En samarbetsvillig trevlig hund som uppvisar stor arbetslust och presterar ett arbete till stor belåtenhet."

 

 

Kurser med mig som instruktör

Lydnadskurs på Ryegate's Kennel i Eskilstuna

 

Pris: 1700 kr 

4 x 4 timmar

11/8   kl 10-15

26/8  kl 10-15

2/9    kl 10-15

30/9  kl 10-15

 

Kurs från lydnadklass 1-elit alt. brukslydnaden appell-elit. Jag hjälper er med de moment som krisar.

OBS!!!! Det finns en plats kvar om det är någon som är intresserad!!

                                                    

"Att lyckas på tävling"
 
13/10 09:00 - 16:00
20/10 09:00 - 16:00

Kursavgift: 1 000 kr
Teoretisk kurs, vi går genom vad som är viktigt att tänka på när man ska tävla förutom att kunna momenten. T ex förberedelser- mentala och fysiska, träningsupplägg för tävling, bedömningar av momenten och andra saker som är bra att veta. Kursen vänder sig främst till de som redan tävlar eller är på gång att tävla.
Priset inkluderar lunch båda dagarna.
Max antal deltagare: 20

Anmälan görs på Nacka BK's hemsida

Privatlektioner

400 kr/45 min på Nacka BK

300 kr/45 min + milersättning 20kr/mil på annan plats

 

Kurser vi ska gå

28/9 Sökkurs för Frida Wallén gång 1/2 med Diesel

19/10 Sökkurs för Frida Wallén gång 2/2 med Diesel

Diesels kommande tävlingar

9/9 Lägre sök Waxholms BK

Indys kommande tävlingar

Följande B-jaktprov i öppenklass är vi anmälda till, vi får se vilka vi kommer med på...

 

21/7 Örebro

18/8 Sala

25/8 Hallstavik

25/8 Laxå

30/8 Mjölby

30/8 Värmdö

8/9   Eskilstuna

15/9 Enköping

29/9 Stjärnhov

 

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards