Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

Vilket väder!!

Av Annika Westerlund - 6 juni 2011 11:28

Det blir inget inlägg om FART-testet eller gårdagens tävling idag heller. Vi drar till stranden så fort Pelle har vaknat! Tävlingen igår gick inte så bra. Han blev för het och fick startnr 1. Video mm kommer.

Nu ska jag gå ut och fortsätta hjälpa till med vår underbara nybyggda veranda. Det är nästan klar, bara lite finputs i form av trappa osv som ska dit. Den är helt underbar stor! Äntligen fick vi bort det där hemska gruset! Jag är så glad!

 
 
Karin & co

Karin & co

6 juni 2011 17:36

Härlig helg!
Var ska vi vara i morgon? Gurraberg?

Kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

Annika Westerlund

7 juni 2011 07:16

Ja, det har varit en underbar helg!

 
Anna,  Faran & Axxa

Anna, Faran & Axxa

7 juni 2011 14:27

Helt rätt prioriterat!! :D
Glömde höra av mig ang. gårdagens kvällsträning... Var i Enköping hos Johanna 10-24... Denna vecka kan jag inte men kör gärna på sen igen.

http://www.rackartyg.net

Annika Westerlund

7 juni 2011 15:32

Jag tog förgivet att det inte skulle bli någon träning eftersom det var helg, så det är ingen fara. :D
Vi får se hur det blir nästa vecka. Allt beror nu på vad veterinären säger om Diesel framben på torsdag.

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

7 juni 2011 22:12

Hallå vimsmaja, ni skulle ju inte alls träna skott Då kunde ju jag hängt med. :)

Hur ser veckan ut? Jag tänkte åka till södra nån förmiddag och köra lydnad, men jag kan åka till Nacka också om du tycker att det är bättre. Typ lika långt för mig.

Jag har sågat över 100 vittringspinnar. Hade gummihandskarna på redan när jag klev in på Bauhaus och fick onda ögat av expediten när jag bad henne att inte röra pinnarna för att jag ville undvika att de luktar...hahaha hon måste trott att jag var knäpp!

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Lindha

Lindha

8 juni 2011 09:03

Har varit kanonväder :) Men liiite för varmt för dom 4 benta & mig!
Härligt med en ny veranda, vi får väl spana i den i augusti ;)

http://vildarna.bloggplatsen.se

Annika Westerlund

8 juni 2011 10:49

Ja, det får ni! :D

 
Ingen bild

Camilla & Sam

9 juni 2011 20:52

Börjar bli riktigt nyfiken på hur det gick på FART restet ;) Brossan Sam gjorde ett bra test trots att han inte har hållit på med dummis alls än :)

Annika Westerlund

12 juni 2011 09:37

Av någon anledning har jag inte fått något meddelande om att det har kommit in kommentarer på min blogg. Skumt! Jag svar nu istället.
Det är det som är så häftigt med FART-testet. De behöver liksom inte ha några tidigare erfarenheter. Det ante mig att det skulle få gå bra för Sam.

 
Ingen bild

Susan

10 juni 2011 15:03

Låter skönt med bad i detta väder. Härligt med stor veranda, skönare än grus som jag har. Tack för tipset men jag bokade Meconomen som både får laga /släcka 2:an.Kan ju inte åka hur som helst för jobbet så det blir svårt med sista minuten :(.
Trevlig helg /susan

Annika Westerlund

12 juni 2011 09:38

Skönt att det ordnade sig med tvåan! Ja, vi har haft en toppen helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Westerlund - 3 augusti 2012 20:59

Jag har alltid varit så nöjd med denna bloggplats framtill för ca 1 månad sen. Då helt plötsligt försvann min header, mina typsnitt och min färger. Hur jag än gjorde gick det inte att få tillbaka dessa. Det gick inte att ändra något alls!!!!!!!!!!!!!...

Av Annika Westerlund - 14 juli 2012 18:21

Igår styrde vi kosan mot Djupdalsvallen och gruvturen. En tur som går i omväxlande mycket vacker fjällnatur och efter ungefär hälften av turen passerar man koppar och järnmalmsbrotten från 1700-talet och även de små stugor de bodde i. Turen är ca 7 k...

Av Annika Westerlund - 12 juli 2012 19:13

Ikväll gick jag ut och kastade en dubbel på ca 35 meters avstånd på "linje" gick tillbaka och skickade. Den gick bra! Gjorde några dirigeringar (som gick utmärkt) och kastade sen en ny dubbel förbi det gamla området, men en lättare som han är van ...

Av Annika Westerlund - 11 juli 2012 07:38

Det var inget vidare väder i söndags, 8 grader och lätt regn, men vi valde att ge oss ut i alla fall. Hamrafjället stog på tur, ca 9 km, 350 m höjdskillnad. Turen inleds med en brant stigning ut med Anderssjöfallet, totalt 300 trappsteg och sen forts...

Av Annika Westerlund - 8 juli 2012 22:02

I fredags eftermiddag vid halv femtiden var bilen packad och vi begav oss iväg mot Härjedalen och vår lilla stuga i Funäsdalen. Tanken var att om vi åkte vid den tiden kunde Pelle sova i bilen större delen av sträckan, då jag var orolig för hur han s...

Presentation

Barvatorp's Mr Diesel "Diesel"

Född 20071104  

u. Barvatorp's Etzy

e. Earo av Midälvaland

 

Länk till hans tävlingar i hunddata. 

Korad 415 p

Uppflyttad högre klass spår

2:a pris Lydnadsklass Elit

Hackihäls Indiana Jones "Indy"

Född 101024

u. Kullaholm's Edla

e. Delfleet Hawk

 

Länk till hans tävlingar i hunddata.

Länk till info om honom i SBK-tävling. 

20120310 SELCH

20120511 1:a NKL B-Jaktprov

Sammanfattande kritik:

"En samarbetsvillig trevlig hund som uppvisar stor arbetslust och presterar ett arbete till stor belåtenhet."

 

 

Kurser med mig som instruktör

Lydnadskurs på Ryegate's Kennel i Eskilstuna

 

Pris: 1700 kr 

4 x 4 timmar

11/8   kl 10-15

26/8  kl 10-15

2/9    kl 10-15

30/9  kl 10-15

 

Kurs från lydnadklass 1-elit alt. brukslydnaden appell-elit. Jag hjälper er med de moment som krisar.

OBS!!!! Det finns en plats kvar om det är någon som är intresserad!!

                                                    

"Att lyckas på tävling"
 
13/10 09:00 - 16:00
20/10 09:00 - 16:00

Kursavgift: 1 000 kr
Teoretisk kurs, vi går genom vad som är viktigt att tänka på när man ska tävla förutom att kunna momenten. T ex förberedelser- mentala och fysiska, träningsupplägg för tävling, bedömningar av momenten och andra saker som är bra att veta. Kursen vänder sig främst till de som redan tävlar eller är på gång att tävla.
Priset inkluderar lunch båda dagarna.
Max antal deltagare: 20

Anmälan görs på Nacka BK's hemsida

Privatlektioner

400 kr/45 min på Nacka BK

300 kr/45 min + milersättning 20kr/mil på annan plats

 

Kurser vi ska gå

28/9 Sökkurs för Frida Wallén gång 1/2 med Diesel

19/10 Sökkurs för Frida Wallén gång 2/2 med Diesel

Diesels kommande tävlingar

9/9 Lägre sök Waxholms BK

Indys kommande tävlingar

Följande B-jaktprov i öppenklass är vi anmälda till, vi får se vilka vi kommer med på...

 

21/7 Örebro

18/8 Sala

25/8 Hallstavik

25/8 Laxå

30/8 Mjölby

30/8 Värmdö

8/9   Eskilstuna

15/9 Enköping

29/9 Stjärnhov

 

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards