Direktlänk till inlägg 3 mars 2012

Inskolning hos dagmamman och barnfri helg

Av Annika Westerlund - 3 mars 2012 09:17

Den här veckan har förmiddagarna tillbringats hos dagmamman för inskolning. Måndag och tisdag hälsade vi på tillsammans en timme, onsdags var vi där en timme och sen lämnade jag honom där i ca 30 min. I torsdags var vi först där en timme, sen lämnde jag honom i en timme. Igår var det dags för det "stora" att lämna direkt i dörren och sen skulle han vara där själv i två timmar.

Måste ju säga att det är nog bara jag som har separationsångest!! Pelle bryr sig inte alls. Han kan på sin höjd vinka när jag går, men igår gjorde han inte ens det... Underbara gulliga Pelle!!! Hela veckan har han varit glad som en speleman på eftermiddagarna, lekt och pysslat utan gnäll eller utbrott. Det märks verkligen att han fått den stimulansen han behöver.

Dagmamman vill att barnen har en ryggsäck med lite extrakläder osv, så i torsdags införskaffade Jocke det.....Ja, naturligtvis köpte han den på Scania... Pelle kan ju inte ha en ryggsäck som de andra barnen!! Han är väldigt förtjust i sin ryggsäck och vill gärna ha den på sig trots att den blev tung när vi packade ner galonisarna igår när vi gick från dagmamman. Envis som han är (undra vem han kan ha fått det i från...  ) knatade han på till bilen trots att han ibland var på väg att tappa balansen pga tyngden, men ta av honom ryggisen fick vi INTE!!

Här är bilder från igår när vi var på väg till dagmamman:


     


Han är så himla söt och jag älskar honom såååååååå mycket!!!


I julas fick vi en klapp av min syster, en barnfri helg där vi fick göra precis vad vi ville! Vi hade velat åka iväg någonstans tillsammans, men ekonomin tillåter inte det och det kan vara lika skönt att bara vara hemma. Så denna helg är Pelle hos min syster från fredag eftermiddag till söndag eftermiddag.Skönt att var lite fri, men det gick inte många timmar fören jag började sakna honom.

Igår eftermiddag var vi hos Jockes chef (Manne och hans fru Pia) och fikade lite. Pia har även hon gjort en gastrisk bypass för snart två år sedan. Det är ett enormt stöd för mig att kunna prata med henne. Det är mycket tankar och funderingar som far genom huvudet och hon kan hjälpa mig med en del, t ex hur man bär sig åt på restaurang för att inte såra kocken när tallriken kommer tillbaka halväten. Det är ju väldigt svårt att övertyga en servitris/servitör att maten var jättegod när mer än halva portionen är kvar på tallriken. Hon tipsade om att man kan säga så här: Jätte god mat, men jag kan inte äta mer pga magen. och det godtar de med ett leende. Har inte tänkt på att man kan säga så!! Skönt att få en bra kommentar att säga istället för att krångla in sig i en förklaring om sin operation!!

Pia kör stenhårt med att be om att få det hon inte äter upp med sig hem, när hon äter lunch ute och har aldrig stött på några problem. För oss räcker en lunch till minst två portioner och då känns det ju inte som bortkastade pengar att äta lunch ute!! Det ska jag börja göra också!!

Sen fick jag en kasse med 2 härliga sjalkoftor (strl L), ett par jeans (strl 44) och fyra par svart snyggbyxor (strl 44). Dessa kan jag ha!! Känns helt sjukt att komma i storlek 44 i byxor!!! Det har jag nog inte haft sen jag var runt 18.

Sen var det även ett par supersnygga grå byxor (strl 44), blå bomullsbyxor (strl 44), gröna bomullsbyxor (strl 44) och två par snyggbyxor till (strl 42). De kan jag inte ha än, men det känns kanon att ha lite kläder "att växa i" eller ska vi säga "krympa i".   Jag är så oerhört tacksam att jag fick de här kläderna!!!

Ekonomin tillåter inte riktigt några "stödköp" i klädesväg under min viktnedgång. Det känns lite onödigt att köpa kläder som man vet att man bara ska ha några månader. Samtidigt är det en underbar och bersusande känsla när man tänker på att jag snart ska få köpa ny garderob i en "normal" storlek. Kunna gå in i vilken butik som helst och köpa vilket plagg som helst. Slippa tänka: Nä, de där byxorna/tröjan finns nog inte i min storlek. Det är bättre jag går in på Lindex eller Kappahl och titta på de stora storlekarna.

Jag har nu gått ner svinlande 24 kilo och har mao passerat halvtid (22,5 kilo). Jag mår så himla bra, om bortser från min himla förkylning med hosta!! Magen fungerar utmärkt och jag kan äta som vanligt, dock i små portioner!

Nu ska jag och hundarna ta en härlig långprommis i det fina vädret. Ikväll ska vi gå och titta på bio!!   

 
 
Annica

Annica

3 mars 2012 10:09

Åh vad glad jag blir när jag läser ditt inlägg!! Fantastiskt att du gått ner så mycket, som att vinna på Lotto ju :) Himla bra att du fick lite kläder också, förstår att man inte vill ahndla så mycket på vägen ner... Härligt med "ensamhelg", passa på att njuta. Ocj så finaste lille Pelle, jösses så söt! Hehe, kom att tänka på dagisfröknarna när jag skulle lämna mina barn.. "Annica, du kan nog gå nu. De är inne och leker med sina kompisar och du står fortfarande här och vinkar" Han börjar bli stor!

http://www.ryegates.se

Annika Westerlund

3 mars 2012 10:14

Vad kul att du blir glad för jag känner mig glad!!
Jag kommer nog hamna i samma sits som du. Pelle totalt ointresserad och jag står och vinkar... Ja, han börjar bli stor min lilla plutt.. *tårögd*

 
Karin & Co.

Karin & Co.

3 mars 2012 10:18

Underbara lille Pelle <3

Vilken känsla med din viktnedgång, jag förstår att det känns häftigt att kunna handla kläder utan att behöva leta och kompromissa för att man inte hittar det man egentligen vill ha. Självklart ska du be om doggybag, så mycket som man betalar för maten.

Jag hörde av Susanne att det kanske blir ett till barn ikväll då ni är BF ;)

http://Karinochwilma.bloggagratis.se

Annika Westerlund

3 mars 2012 13:17

Nä, vi kanske övar på att göra barn, men gravid vill jag aldrig bli igen!! ;)

 
Ingen bild

Susan

4 mars 2012 01:06

Gud så söt Pelle. Tyckte det var jätte roligt med en Scania ryggsäck och i fina färger var den med :)). Själv hade jag nog köpt ngn med bilsport...F 1 kanske ha ha.
Attans vad jag blir impad... 24 kg är ju otroligt bra gjort.....grattis. Inte behöver du känna dig dum att be om att få maten hem, det är många som gör.Hos mig blir jag ju lite sur för mina hundar vill ju ha alla rester ;)))
Kram

Annika Westerlund

4 mars 2012 09:18

Härligt att få höra från någon i branschen att det är ok att be om låda!!! Men det är synd om dina hundar... :D

 
Lindha

Lindha

4 mars 2012 16:56

Pelle ser verkligen redo ut för inskolningen!! :) Men kunde han inte fått en väska med Hello Kitty på ;D
Glömde säga det på tävlingen, WOW vad duktig du vart med kilona!:))

http://vildarna.bloggplatsen.se

Annika Westerlund

4 mars 2012 18:38

Tack!! Jag försökte verkligen övertala Jocke om en Hello Kitty, men det var tvär nej... ;D

 
Anna,  Faquera & Axxa

Anna, Faquera & Axxa

5 mars 2012 09:27

Vad skönt att inskolningen hos Gunilla går så bra!! :D
KUL och skönt med alla "tappade" kilon!!!
Perfekt att få lite mellankläder, det tackar man inte nej till.
Kramar

http://www.rackartyg.net

Annika Westerlund

5 mars 2012 11:05

Ja, på det planet känns det som vi har medvind! ;)

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

5 mars 2012 10:03

Jag är jätteimponerad av dig på flera plan; Viktnedgången, framgången i lydnaden och att du samtidigt är en sån supermamma.

Hatten av för dig!

Ps. Bli frisk nu så att kidsen kan träffas. Det blir himla långt mellan gångerna, nog för att de har ett långdistansförhållande...men ändå. ;-)

http://hundtraningen.blogspot.com

Annika Westerlund

5 mars 2012 11:07

Vad smickrad jag blir!! Supermamma, nääää!! Jag ligger verkligen i lä om man jämför med dig!!

 
Annica

Annica

15 mars 2012 18:13

När jag sover... När jag blir gammal (hmm, äldre..) kanske??

http://www.ryegates.se

Annika Westerlund

15 mars 2012 19:32

Hmm, kanske inte så bra idé... ;-)

 
Karin & co

Karin & co

19 mars 2012 20:14

Ska bli kul att komma igång med jaktträning. Hoppas innerligt att Miso blir alertare snart. Det är inget kul med varannandag principen. I morse hade vi bra träning i skogen bakom dig.

http://karinochwilma.blogggratis.se

Annika Westerlund

19 mars 2012 20:59

Vad kul! Att du inte smsade, vi kunde kanske kommit ut en sväng.

 
 Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

25 mars 2012 22:22

Stort GRATTIS till ytterligare ett fint resultat, fast attans vittring :-(( men oj så fina siffror i övrigt !!!

http://icelolly.bloggplatsen.se

Annika Westerlund

26 mars 2012 08:05

Jag är mycket nöjd!! På vägen hem kom jag på varför han tog fel pinne. Jag har alltid handskar på mig när jag tränar. När det är dags för vittringen tar jag av mig handsken på vänster hand och håller pinnen i den handen. Nu gick ju tävlingen inomhus och jag hade inte haft på mig handsken på hela dagen. Det blev mao helt annan vittring som han inte kände igen. Ja, man lär sig så länge man lever.
Dags att lära honom att ta den pinnen som bara luktar min hand. ;)

 
Ingen bild

Susan

31 mars 2012 01:18

Lite bloggtorka ? hoppas allt är bra bara.
Trevlig helg / Kram

Annika Westerlund

3 april 2012 10:07

Typ! Har haft väldigt lite datatid på sistone!

 
Anna,  Faquera & Axxa

Anna, Faquera & Axxa

3 april 2012 09:47

En månad mellan uppdateringarna är inte ok!... ;)

http://www.rackartyg.net

Annika Westerlund

3 april 2012 10:08

Jag vet... Hoppas på att hinna i helgen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Westerlund - 3 augusti 2012 20:59

Jag har alltid varit så nöjd med denna bloggplats framtill för ca 1 månad sen. Då helt plötsligt försvann min header, mina typsnitt och min färger. Hur jag än gjorde gick det inte att få tillbaka dessa. Det gick inte att ändra något alls!!!!!!!!!!!!!...

Av Annika Westerlund - 14 juli 2012 18:21

Igår styrde vi kosan mot Djupdalsvallen och gruvturen. En tur som går i omväxlande mycket vacker fjällnatur och efter ungefär hälften av turen passerar man koppar och järnmalmsbrotten från 1700-talet och även de små stugor de bodde i. Turen är ca 7 k...

Av Annika Westerlund - 12 juli 2012 19:13

Ikväll gick jag ut och kastade en dubbel på ca 35 meters avstånd på "linje" gick tillbaka och skickade. Den gick bra! Gjorde några dirigeringar (som gick utmärkt) och kastade sen en ny dubbel förbi det gamla området, men en lättare som han är van ...

Av Annika Westerlund - 11 juli 2012 07:38

Det var inget vidare väder i söndags, 8 grader och lätt regn, men vi valde att ge oss ut i alla fall. Hamrafjället stog på tur, ca 9 km, 350 m höjdskillnad. Turen inleds med en brant stigning ut med Anderssjöfallet, totalt 300 trappsteg och sen forts...

Av Annika Westerlund - 8 juli 2012 22:02

I fredags eftermiddag vid halv femtiden var bilen packad och vi begav oss iväg mot Härjedalen och vår lilla stuga i Funäsdalen. Tanken var att om vi åkte vid den tiden kunde Pelle sova i bilen större delen av sträckan, då jag var orolig för hur han s...

Presentation

Barvatorp's Mr Diesel "Diesel"

Född 20071104  

u. Barvatorp's Etzy

e. Earo av Midälvaland

 

Länk till hans tävlingar i hunddata. 

Korad 415 p

Uppflyttad högre klass spår

2:a pris Lydnadsklass Elit

Hackihäls Indiana Jones "Indy"

Född 101024

u. Kullaholm's Edla

e. Delfleet Hawk

 

Länk till hans tävlingar i hunddata.

Länk till info om honom i SBK-tävling. 

20120310 SELCH

20120511 1:a NKL B-Jaktprov

Sammanfattande kritik:

"En samarbetsvillig trevlig hund som uppvisar stor arbetslust och presterar ett arbete till stor belåtenhet."

 

 

Kurser med mig som instruktör

Lydnadskurs på Ryegate's Kennel i Eskilstuna

 

Pris: 1700 kr 

4 x 4 timmar

11/8   kl 10-15

26/8  kl 10-15

2/9    kl 10-15

30/9  kl 10-15

 

Kurs från lydnadklass 1-elit alt. brukslydnaden appell-elit. Jag hjälper er med de moment som krisar.

OBS!!!! Det finns en plats kvar om det är någon som är intresserad!!

                                                    

"Att lyckas på tävling"
 
13/10 09:00 - 16:00
20/10 09:00 - 16:00

Kursavgift: 1 000 kr
Teoretisk kurs, vi går genom vad som är viktigt att tänka på när man ska tävla förutom att kunna momenten. T ex förberedelser- mentala och fysiska, träningsupplägg för tävling, bedömningar av momenten och andra saker som är bra att veta. Kursen vänder sig främst till de som redan tävlar eller är på gång att tävla.
Priset inkluderar lunch båda dagarna.
Max antal deltagare: 20

Anmälan görs på Nacka BK's hemsida

Privatlektioner

400 kr/45 min på Nacka BK

300 kr/45 min + milersättning 20kr/mil på annan plats

 

Kurser vi ska gå

28/9 Sökkurs för Frida Wallén gång 1/2 med Diesel

19/10 Sökkurs för Frida Wallén gång 2/2 med Diesel

Diesels kommande tävlingar

9/9 Lägre sök Waxholms BK

Indys kommande tävlingar

Följande B-jaktprov i öppenklass är vi anmälda till, vi får se vilka vi kommer med på...

 

21/7 Örebro

18/8 Sala

25/8 Hallstavik

25/8 Laxå

30/8 Mjölby

30/8 Värmdö

8/9   Eskilstuna

15/9 Enköping

29/9 Stjärnhov

 

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards