Direktlänk till inlägg 1 december 2011

Idag mår jag helt ok

Av Annika Westerlund - 1 december 2011 11:18

Gårdagen var inte så rolig. Jobbigt att dricka, varje klunk känns hela vägen från magsäcken ner i tarmen. Jag lyckades dock att få i mig litern vätska vi skulle ha i oss (vi är tre stycken som gjort operationen). Igår kväll började jag må ganska risigt. Ont i huvudet, öm i magen, trött, ville vara för mig själv. Gå in glasbubblan som min syrra säger att jag gör när jag inte mår så bra. Då vill jag helst inte prata med någon, jag vill bara vara. Sjunka in i en film eller en bok..... Eller ringa syrran.. Jag gjorde det sista och efter en timme kändes det lite bättre.

Jag tog sen en ordentligt dos med smärtstillande och la mig o läste. En halv timme senare (ca kl 22) somnade jag gott och sov till halv fyra.... Sen gick det inte att somna om. Läste ut boken om Rikard Wolff, gick till dagrummet och tittade på tv. Ca kvart över sex fick vi Alvedon och Omeprazol (magkatarrsmedicin) och sen slocknade jag igen. Sov som en gris till tio över nio, då en pigg o glad sköterska kom o väckte oss (min säng granne hade också somnat om) och meddelade glatt att dietisten kommer om ca tjugo minuter.

Min kropp ville inte vakna.. Hade sovit så himla gott!! Efter en stund pallrade jag mig ut ur sängen och gjorde mig i ordning. Känner mig riktigt pigg idag!!! Har inte särskilt ont.

Fick en massa rolig recept, som jag älskar, på soppor och liknade av dietisten och kostråd hur vi sakta ska trappa upp från flytande till fast föda. Sex veckor tar resan till att kunna äta fast föda och det viktigast är att få i sig tillräckligt med protein. Vår tallriksmodell ser ut så att halva tallriken protein, en fjärdedel grönsaker och en fjärdedel kolhydrater. En normal potion för oss är ca 2-2,5 dl, dvs ca 50 g protein (ca en halv biff eller kycklingfilé) en liten potatis och ca en näve med grönsaker.

Första ca sex veckorna kommer vi rasa i vikt, men sen planar det ut och vi kommer gå ner mer som i en trappa. Gå ner ett gäng kilo, plana ut 1-3 v för att sen tappa kilon igen, plan ut osv. Från det att jag började denna resa har jag gått ner ca 7,5 kilo. Jag vet inte hur mycket jag har gått ner dessa dagar. Ska väga mig i morgon så får vi se.

Nu ska jag ner till apoteket och hämta ut lite mediciner jag måste ha och sen kommer Jocke o hämtar mig. Ska bli underbart att få komma hem!!

 
 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

4 december 2011 14:17

Härligt att du mår bättre :) Jag tycker att du är en stark och modig kvinna som tar dig igenom det här!!! Det kommer att bli superbra <3

http://hundtraningen.blogspot.com

Annika Westerlund

4 december 2011 15:29

:D

 
Helena

Helena

4 december 2011 21:55

Så himla skönt att höra att du är så pigg!! Jag träffas gärna imorgon. Karin och jag pratade om att träffas nåt men itne vilken tid så vi kommer kanske båda. Annars hör jag gärna av mig (gulledej)! Träningen ikväll kändes superbra med båda tjejerna. Lystra låg plats med hakan i backen i tre minuter. Började nosa vid två tillfällen men då gick jag fram och nejade henne och då la hon ner huvudet igen! Och sen sprang vi till ryggsäcken och där var det full fest!!! Jag tror jag ska gå tillbaks till att kräva hakan i backen så hon ligger med förväntan och koncentrerar sig. Ses imorgon. Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

Annika Westerlund

5 december 2011 09:06

Det tycker jag också, alltå kräva hakan i backen! Det brukar fungera på hundar som har svårt med platsliggningen. Syns sen!

 
Karin & co

Karin & co

4 december 2011 23:04

Skönt att du är på benen igen. Ser att Helena redan har svarat. Jag har lite jobb som jag måste lämna ifrån mig. Förhoppningsvis kan jag smita iväg mitt på dagen.

Kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

Annika Westerlund

5 december 2011 09:06

Kanon!

 
Ingen bild

Susan

5 december 2011 15:59

Skönt att höra att du mår bra och är på väg hem igen.TYcker det såg fint ut på filmerna från cupen men att både tävla och hjälpa till är nog inte optemalt. Ibland måste man kunnan säga ifrån och tänka på sig själv/hunds bästa, för vem vill inte tävla och vinna :)). Mailade Nacka och erbjöd mig hjälpa till som skrivare men det var redan fullt. Kunde ha hjälpt till på parkeringen mm men det får era egna klubbmedlemar stå för. Jag jobbade istället och tjänade pengar :). Lycka till med allt nu, måste vara skönt att sova i sin egna säng ;)

Annika Westerlund

6 december 2011 12:26

Ja, det är skönt att sova i sin egen säng!!! Å, sover gör jag!!! Typ tio timmar per natt. Det tar lite på kroppen att läka, men jag känner mig pigg om dagarna.
Ja, vi fick många som ville hjälpa till denna Nacka Cup. Jätte skoj!! Men det är ju alltid bättre att tjäna pengar.. ;)

 
Lindha

Lindha

6 december 2011 12:02

Skönt att du verkar vara i farten igen & så pigg :)
Hoppas nu allt går bra med sår, diet och allt det innebär!!!

http://vildarna.bloggplatsen.se

Annika Westerlund

6 december 2011 12:27

Ja, det går verkligen super bra!! Va o tränade igår och visst var jag trött när jag kom hem, men inte så jag kände behov av att gå o lägga mig.
I morgon är det hundträning igen. KUUUL!!!

 
Ingen bild

Susan

13 december 2011 00:12

Kikar in för att önska en fin Lucia :)

Annika Westerlund

13 december 2011 08:42

Tack det samma!!!

 
Annica

Annica

13 december 2011 01:34

Nä, nu får du uppdatera så vi vet hur det går för dig!! Glad lucia :)

http://www.ryegates.se

Annika Westerlund

13 december 2011 08:43

Tack!! Ja, jag ska!!! Det är ett inlägg som har börjat tagit form i huvudet, nu ska jag bara ha tid att skriva ner det.... kanske hinner idag! :)

 
Ingen bild

Susan

18 december 2011 02:06

Ingen ny blogg :(.Hoppas livet är bra ?
Önskar en fin 4:e advent :)

 
Ingen bild

Susan

23 december 2011 00:28

Önskar en God Jul & ett Gott Nytt År.
Lycka till i Östhammar :))

 
Karin & co

Karin & co

30 december 2011 20:49

Ho ho!?!

Hoppas allt är bra, gott nytt år!
Kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

Annika Westerlund

2 januari 2012 15:05

Ja, jag vet att det är längesen.... Men nu är det nära en uppdatering!

 
Karin & co

Karin & co

2 januari 2012 18:38

Var inte riktigt klar, men nu är jag det ;-)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

Annika Westerlund

2 januari 2012 18:48

Vad bra! Nu la jag precis ut mitt inlägg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Westerlund - 3 augusti 2012 20:59

Jag har alltid varit så nöjd med denna bloggplats framtill för ca 1 månad sen. Då helt plötsligt försvann min header, mina typsnitt och min färger. Hur jag än gjorde gick det inte att få tillbaka dessa. Det gick inte att ändra något alls!!!!!!!!!!!!!...

Av Annika Westerlund - 14 juli 2012 18:21

Igår styrde vi kosan mot Djupdalsvallen och gruvturen. En tur som går i omväxlande mycket vacker fjällnatur och efter ungefär hälften av turen passerar man koppar och järnmalmsbrotten från 1700-talet och även de små stugor de bodde i. Turen är ca 7 k...

Av Annika Westerlund - 12 juli 2012 19:13

Ikväll gick jag ut och kastade en dubbel på ca 35 meters avstånd på "linje" gick tillbaka och skickade. Den gick bra! Gjorde några dirigeringar (som gick utmärkt) och kastade sen en ny dubbel förbi det gamla området, men en lättare som han är van ...

Av Annika Westerlund - 11 juli 2012 07:38

Det var inget vidare väder i söndags, 8 grader och lätt regn, men vi valde att ge oss ut i alla fall. Hamrafjället stog på tur, ca 9 km, 350 m höjdskillnad. Turen inleds med en brant stigning ut med Anderssjöfallet, totalt 300 trappsteg och sen forts...

Av Annika Westerlund - 8 juli 2012 22:02

I fredags eftermiddag vid halv femtiden var bilen packad och vi begav oss iväg mot Härjedalen och vår lilla stuga i Funäsdalen. Tanken var att om vi åkte vid den tiden kunde Pelle sova i bilen större delen av sträckan, då jag var orolig för hur han s...

Presentation

Barvatorp's Mr Diesel "Diesel"

Född 20071104  

u. Barvatorp's Etzy

e. Earo av Midälvaland

 

Länk till hans tävlingar i hunddata. 

Korad 415 p

Uppflyttad högre klass spår

2:a pris Lydnadsklass Elit

Hackihäls Indiana Jones "Indy"

Född 101024

u. Kullaholm's Edla

e. Delfleet Hawk

 

Länk till hans tävlingar i hunddata.

Länk till info om honom i SBK-tävling. 

20120310 SELCH

20120511 1:a NKL B-Jaktprov

Sammanfattande kritik:

"En samarbetsvillig trevlig hund som uppvisar stor arbetslust och presterar ett arbete till stor belåtenhet."

 

 

Kurser med mig som instruktör

Lydnadskurs på Ryegate's Kennel i Eskilstuna

 

Pris: 1700 kr 

4 x 4 timmar

11/8   kl 10-15

26/8  kl 10-15

2/9    kl 10-15

30/9  kl 10-15

 

Kurs från lydnadklass 1-elit alt. brukslydnaden appell-elit. Jag hjälper er med de moment som krisar.

OBS!!!! Det finns en plats kvar om det är någon som är intresserad!!

                                                    

"Att lyckas på tävling"
 
13/10 09:00 - 16:00
20/10 09:00 - 16:00

Kursavgift: 1 000 kr
Teoretisk kurs, vi går genom vad som är viktigt att tänka på när man ska tävla förutom att kunna momenten. T ex förberedelser- mentala och fysiska, träningsupplägg för tävling, bedömningar av momenten och andra saker som är bra att veta. Kursen vänder sig främst till de som redan tävlar eller är på gång att tävla.
Priset inkluderar lunch båda dagarna.
Max antal deltagare: 20

Anmälan görs på Nacka BK's hemsida

Privatlektioner

400 kr/45 min på Nacka BK

300 kr/45 min + milersättning 20kr/mil på annan plats

 

Kurser vi ska gå

28/9 Sökkurs för Frida Wallén gång 1/2 med Diesel

19/10 Sökkurs för Frida Wallén gång 2/2 med Diesel

Diesels kommande tävlingar

9/9 Lägre sök Waxholms BK

Indys kommande tävlingar

Följande B-jaktprov i öppenklass är vi anmälda till, vi får se vilka vi kommer med på...

 

21/7 Örebro

18/8 Sala

25/8 Hallstavik

25/8 Laxå

30/8 Mjölby

30/8 Värmdö

8/9   Eskilstuna

15/9 Enköping

29/9 Stjärnhov

 

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards