Direktlänk till inlägg 19 september 2011

Gårdagens WT + sjuk son

Av Annika Westerlund - 19 september 2011 15:23

Igår var det dags igen för WT. Jag var väl inte så jätte laddad men pirret kom ändå när vi stog o väntade på vår tur. Tyvärr har inte resultatet ruta för ruta kommit ut på arrangörens hemsida än så jag vet inte vad vi fick per ruta, men totalt fick vi 70 p av 100. Man måste ha 75 p för att bli uppflyttad till nästa klass. Jag har skrivit inom parantes vilka betyg jag skulle tippa på att jag fick.


Ruta 1 (ca 15 p av 20)

Två enkelmarkeringar på ca 20 m avstånd.

Gick bra! Han jobbade fint som han brukar göra, men han spikade inte dem.

Ruta 2 (dubbelruta) (ca 30 av 40)

En markering på ca 30 m och sen ett linjetag på ca 30 m.

Han snurrade en hel del på markeringen men löste den utan problem. De flesta hade problem med markeringen. Det verkar som det var svåra vittringsförhållanden.

Linjetaget gick, med tanke på hans kunskap, mycket bra!!! Han kom ca sex-sju meter till vänster och han tog mina signaler bra och hittade den.

Ruta 3 (ca 18 av 20)

Walk-up med två enkelmarkeringar

Kanon bra! Kändes mycket fint!

Ruta 4 (ca 7 av 20)

Två enkelmarkeringar på vatten

Här gick det verkligen inte bra... På första markeringen simmade han ut halvvägs då flaxar en and till åt höger om honom. Han kollar dit och får då syn på ett vassblad som ligger o flyter. Han simmar dit för att kolla om det är dummien och sen var koncentrationen bruten. Efter mycket om o men lyckas jag dirigera honom till dummien. Den andra markeringen gick bra, men jag tror inte vi fick många poäng på denna rutan.


Jag är mycket nöjd med min lilla pojke. Han var så himla söt på vattenrutan. Så härligt valpig och oerfaren. Det märktes verkligen att vi har tränat på tok för lite vattenapportering.

Nu har jag bestämt mig för att strunta i WT:na och ladda för att starta på jaktprov till våren. Jag tror Indy passar bättre för jaktprov än WT. Men det som felade denna gång hade mycket väl kunnat hänt på ett jaktprov, så vi har lite att träna på.  

Men den närmsta månaden kommer jaktträningen få vila helt. Jag behöver all tid jag har för att träna lydnaden.


I natt fick Pelle hög feber. Han vaknade vid halv ett och var brännhet och ledsen. Jag öppnade fönstret åt honom och tog av täcket. Ville inte ta upp honom och ta av pyamasen, då han var så trött. Vid halv fem på morgonen vaknade igen och hade bajsat (ingen diarré). Tempade honom och då hade han 40 graders feber och var riktigt urslig. Tog av honom pyamasen så han fick han sova vidare i bara blöjan.

Vaknade igen vid halv sju, bajsat igen men ingen diarre. Böt blöja och tempade 39.9 La honom i vår säng och han slumrade av och an. Vi åtta somnade han ordentligt och när han vaknde vid 9 hade tempen gått ner till 38.8 Skönt!!! Resten av dagen har han varit ynklig och bara velat sitta i mitt knä eller sovit. Han har känts varm, men inte skållhet. Ska tempa honom igen när han vaknar. Han har nu sovit sen kl 14. Lilla skrutten!!! Det skumma är att han är inte snorig, hostig eller visar tecken på att ha ont i öronen. Vi får helt enkelt se vad det blir av detta.

Jag har passat på att träna lite lydnad på vändplanen under tiden han sov. Tränade igenom tvåan med Indy. Gick bra. Är inte helt nöjd med rutan. Han har svårt att hitta rätt. Hamnar gärna snett utanför. När jag la dit banden igen gick det bra och han skuttade inte in i den. Känns bra!!

Diesel fick träna det vanliga kryp, fot steg för steg och långsamdelen i framåtsändandet. Kändes mycket bra!

Hoppas på att hinna träna något i morgon på förmiddagen och sen är det kurs på kvällen. Efter kursen ska jag och Susanne träffas på Haninge BK och träna lite. Indy är klar, men Diesel behöver lite drillning.

På onsdag ska vi träffas igen, denna gång på Nacka BK och träna igen. På fredag tänkte vi träna lite på Värmdö BK och då möter Karin och Helena upp också.

För Pelles del blir det ingen öppna förskolan denna vecka. Hoppas att han är frisk så vi kan gå dit nästa veckan.

 
 
Karin & co

Karin & co

19 september 2011 21:39

Helena berättade om er tävling, kul att det gick och kändes så bra!

Stackars lille Pelle skrutt. Hoppas han blir frisk fort.

Kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

Annika Westerlund

20 september 2011 09:57

Tack!
Pelle är i stort sätt som vanligt idag. Feberfri sen igår eftermiddag, men lite tröttare idag.

 
Helena

Helena

19 september 2011 22:20

Poängen har kommit ut nu:
Hackihäls Indiana Jones,
Annika Westerlund (WT)
19 16 17 18 0 = 70

Tack för igår! Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

Annika Westerlund

20 september 2011 09:54

OJ!!! Då gick det mycket bättre än jag trodde!! Kul!!

 
Lindha

Lindha

20 september 2011 09:39

Dom kan ju få skyhög feber bara så där, har min BVC-tant sagt.. Hoppas Pelle mår bättre nu!!

Övning ger färdighet som dom brukar säga :)

http://vildarna.bloggplatsen.se

Annika Westerlund

20 september 2011 09:58

Det är himla bra med BVC-tanter!!!

 
Anna,  Faran & Axxa

Anna, Faran & Axxa

20 september 2011 09:54

Skönt att febern verkar vara på nergång! Det är inte ovanligt att de får bara hög feber. Ibland är det bara en natt eller ett dygn, ibland den "kända" tredagarsfebern. Det jag lärde mig i våras är att tredagarsfebern kan hålla i upp till 10 dagar utan att man behöver oroa sig... Jaja...
Huvudsaken är att han får i sig mycket vätska! Ring om du undrar något.
Å vad retsamt nära på WT:t!!! Roligt att det gick så bra på allt utom vattnet - som du inte tränat tillräckligt. Tycker inte du ska dömma ut WT för att du missade med 5 p. och tappade en massa poäng på vattnet som du skriver att du inte tränat tillräckligt... Nu har jag ju inte en aning om vad jag pratar om, vet inte skillnaden på WT och jaktprov etc...
Kramar

http://www.rackartyg.net

Annika Westerlund

20 september 2011 10:05

Pelle är feberfri sen igår eftermiddag, SKÖÖÖNT!! Jag är däremot förkyld igen, mycket irriterande!!
Den störst anledningen till att vi ger upp WT:na är att jag tycker det är lite luddigt. Det är ju en inofficiellt test utan helt klara regler. Man vet inte riktigt vad de drar av poäng för och man får inga kommentarer (som på lydnaden) till varför man fått de poäng man fått.
Jaktproven (som är officiella) får man ett utvärderingspapper, lite som en blandning av ett MH och specialen i brukset. Man får ett 1:a, 2:a, 3:e eller 0 pris och ALLTID en utförlig motivering till varför. Mao mycket lättare att träna på de fel o brister man har. Vi får se hur vi gör med WT:na nästa år. Jag brukar ju ändra mig.... :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Westerlund - 3 augusti 2012 20:59

Jag har alltid varit så nöjd med denna bloggplats framtill för ca 1 månad sen. Då helt plötsligt försvann min header, mina typsnitt och min färger. Hur jag än gjorde gick det inte att få tillbaka dessa. Det gick inte att ändra något alls!!!!!!!!!!!!!...

Av Annika Westerlund - 14 juli 2012 18:21

Igår styrde vi kosan mot Djupdalsvallen och gruvturen. En tur som går i omväxlande mycket vacker fjällnatur och efter ungefär hälften av turen passerar man koppar och järnmalmsbrotten från 1700-talet och även de små stugor de bodde i. Turen är ca 7 k...

Av Annika Westerlund - 12 juli 2012 19:13

Ikväll gick jag ut och kastade en dubbel på ca 35 meters avstånd på "linje" gick tillbaka och skickade. Den gick bra! Gjorde några dirigeringar (som gick utmärkt) och kastade sen en ny dubbel förbi det gamla området, men en lättare som han är van ...

Av Annika Westerlund - 11 juli 2012 07:38

Det var inget vidare väder i söndags, 8 grader och lätt regn, men vi valde att ge oss ut i alla fall. Hamrafjället stog på tur, ca 9 km, 350 m höjdskillnad. Turen inleds med en brant stigning ut med Anderssjöfallet, totalt 300 trappsteg och sen forts...

Av Annika Westerlund - 8 juli 2012 22:02

I fredags eftermiddag vid halv femtiden var bilen packad och vi begav oss iväg mot Härjedalen och vår lilla stuga i Funäsdalen. Tanken var att om vi åkte vid den tiden kunde Pelle sova i bilen större delen av sträckan, då jag var orolig för hur han s...

Presentation

Barvatorp's Mr Diesel "Diesel"

Född 20071104  

u. Barvatorp's Etzy

e. Earo av Midälvaland

 

Länk till hans tävlingar i hunddata. 

Korad 415 p

Uppflyttad högre klass spår

2:a pris Lydnadsklass Elit

Hackihäls Indiana Jones "Indy"

Född 101024

u. Kullaholm's Edla

e. Delfleet Hawk

 

Länk till hans tävlingar i hunddata.

Länk till info om honom i SBK-tävling. 

20120310 SELCH

20120511 1:a NKL B-Jaktprov

Sammanfattande kritik:

"En samarbetsvillig trevlig hund som uppvisar stor arbetslust och presterar ett arbete till stor belåtenhet."

 

 

Kurser med mig som instruktör

Lydnadskurs på Ryegate's Kennel i Eskilstuna

 

Pris: 1700 kr 

4 x 4 timmar

11/8   kl 10-15

26/8  kl 10-15

2/9    kl 10-15

30/9  kl 10-15

 

Kurs från lydnadklass 1-elit alt. brukslydnaden appell-elit. Jag hjälper er med de moment som krisar.

OBS!!!! Det finns en plats kvar om det är någon som är intresserad!!

                                                    

"Att lyckas på tävling"
 
13/10 09:00 - 16:00
20/10 09:00 - 16:00

Kursavgift: 1 000 kr
Teoretisk kurs, vi går genom vad som är viktigt att tänka på när man ska tävla förutom att kunna momenten. T ex förberedelser- mentala och fysiska, träningsupplägg för tävling, bedömningar av momenten och andra saker som är bra att veta. Kursen vänder sig främst till de som redan tävlar eller är på gång att tävla.
Priset inkluderar lunch båda dagarna.
Max antal deltagare: 20

Anmälan görs på Nacka BK's hemsida

Privatlektioner

400 kr/45 min på Nacka BK

300 kr/45 min + milersättning 20kr/mil på annan plats

 

Kurser vi ska gå

28/9 Sökkurs för Frida Wallén gång 1/2 med Diesel

19/10 Sökkurs för Frida Wallén gång 2/2 med Diesel

Diesels kommande tävlingar

9/9 Lägre sök Waxholms BK

Indys kommande tävlingar

Följande B-jaktprov i öppenklass är vi anmälda till, vi får se vilka vi kommer med på...

 

21/7 Örebro

18/8 Sala

25/8 Hallstavik

25/8 Laxå

30/8 Mjölby

30/8 Värmdö

8/9   Eskilstuna

15/9 Enköping

29/9 Stjärnhov

 

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards