Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

Hundträningen sen sist!

Av Annika Westerlund - 24 augusti 2010 16:59

Det går verkligen framåt!!! Jag har varit flera repor till Nacka BK och Värmdö BK. Han "pratar" ytterst lite och det skapar en mycket bättre träning. Har så smått kedjat ihop lite moment och det funkar kanon!!! Laborerar lite med muntlig belöning mellan de kedjade momenten och det bästa är att bara stå upprätt, titta på honom och lugnt säga "Duktig kille!".

Vittringsapporteringen har jag tagit tag i igen och den ser riktigt bra ut, så även metallapporteringen. Dessa "problemmoment" har jag tränat enligt Eva Bodfälts filosofi. Två max tre repetioner, sen en veckas upphåll innan nästa träningstillfälle. Fungerar super!!!!! Han har gjort enorma framsteg.

I morgon ska jag träffa Anna o Axxa på Lidingö BK (det är där tävligen är den 18 sept). Hon ska hjälpa mig med lite kommendering i fotgåendet. Hoppas att Diesel inte sjunger upp pga kommenderingen. Ja, det blir ju mest synd om honom, för då får han inte träna nått!

Resten av veckan tänkte jag lägga på detaljträning. Bättre position i fotgåendet (kan tränga lite ibland), raka sättanden i stegförlyttningarna, inga kontaktsläpp. Har låtit dessa punkter varit lite och bara koncentrerat mig på ljudet. Nu är tiden mogen för att få allting bra.

Jag är ändå nöjd med det fotgående vi har nu. Hade det varit tävling igår när vi körde hela fotgåendet, hade vi nog fått en 7-8 i betyg beroende på domare. Helt ok! HAN ÄR JU TYST!!!

Övriga detaljer som behöver lite extra tid är stadgan. Jag har inte förlorat någon stadga igen, men jag vill ändå gå in och förstärka den lite extra! Kommer nog alltid vara tvungen att göra det lite nu och då. Det är ju inte hans starkaste sida.


 
 
Lindha

Lindha

25 augusti 2010 16:38

Härligt att läsa om er utveckling, måste kännas enormt skönt, ni har ju kämpat ett tag!
Önskar lycka till på tävlingen!

Kram

http://vildarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Westerlund - 3 augusti 2012 20:59

Jag har alltid varit så nöjd med denna bloggplats framtill för ca 1 månad sen. Då helt plötsligt försvann min header, mina typsnitt och min färger. Hur jag än gjorde gick det inte att få tillbaka dessa. Det gick inte att ändra något alls!!!!!!!!!!!!!...

Av Annika Westerlund - 14 juli 2012 18:21

Igår styrde vi kosan mot Djupdalsvallen och gruvturen. En tur som går i omväxlande mycket vacker fjällnatur och efter ungefär hälften av turen passerar man koppar och järnmalmsbrotten från 1700-talet och även de små stugor de bodde i. Turen är ca 7 k...

Av Annika Westerlund - 12 juli 2012 19:13

Ikväll gick jag ut och kastade en dubbel på ca 35 meters avstånd på "linje" gick tillbaka och skickade. Den gick bra! Gjorde några dirigeringar (som gick utmärkt) och kastade sen en ny dubbel förbi det gamla området, men en lättare som han är van ...

Av Annika Westerlund - 11 juli 2012 07:38

Det var inget vidare väder i söndags, 8 grader och lätt regn, men vi valde att ge oss ut i alla fall. Hamrafjället stog på tur, ca 9 km, 350 m höjdskillnad. Turen inleds med en brant stigning ut med Anderssjöfallet, totalt 300 trappsteg och sen forts...

Av Annika Westerlund - 8 juli 2012 22:02

I fredags eftermiddag vid halv femtiden var bilen packad och vi begav oss iväg mot Härjedalen och vår lilla stuga i Funäsdalen. Tanken var att om vi åkte vid den tiden kunde Pelle sova i bilen större delen av sträckan, då jag var orolig för hur han s...

Presentation

Barvatorp's Mr Diesel "Diesel"

Född 20071104  

u. Barvatorp's Etzy

e. Earo av Midälvaland

 

Länk till hans tävlingar i hunddata. 

Korad 415 p

Uppflyttad högre klass spår

2:a pris Lydnadsklass Elit

Hackihäls Indiana Jones "Indy"

Född 101024

u. Kullaholm's Edla

e. Delfleet Hawk

 

Länk till hans tävlingar i hunddata.

Länk till info om honom i SBK-tävling. 

20120310 SELCH

20120511 1:a NKL B-Jaktprov

Sammanfattande kritik:

"En samarbetsvillig trevlig hund som uppvisar stor arbetslust och presterar ett arbete till stor belåtenhet."

 

 

Kurser med mig som instruktör

Lydnadskurs på Ryegate's Kennel i Eskilstuna

 

Pris: 1700 kr 

4 x 4 timmar

11/8   kl 10-15

26/8  kl 10-15

2/9    kl 10-15

30/9  kl 10-15

 

Kurs från lydnadklass 1-elit alt. brukslydnaden appell-elit. Jag hjälper er med de moment som krisar.

OBS!!!! Det finns en plats kvar om det är någon som är intresserad!!

                                                    

"Att lyckas på tävling"
 
13/10 09:00 - 16:00
20/10 09:00 - 16:00

Kursavgift: 1 000 kr
Teoretisk kurs, vi går genom vad som är viktigt att tänka på när man ska tävla förutom att kunna momenten. T ex förberedelser- mentala och fysiska, träningsupplägg för tävling, bedömningar av momenten och andra saker som är bra att veta. Kursen vänder sig främst till de som redan tävlar eller är på gång att tävla.
Priset inkluderar lunch båda dagarna.
Max antal deltagare: 20

Anmälan görs på Nacka BK's hemsida

Privatlektioner

400 kr/45 min på Nacka BK

300 kr/45 min + milersättning 20kr/mil på annan plats

 

Kurser vi ska gå

28/9 Sökkurs för Frida Wallén gång 1/2 med Diesel

19/10 Sökkurs för Frida Wallén gång 2/2 med Diesel

Diesels kommande tävlingar

9/9 Lägre sök Waxholms BK

Indys kommande tävlingar

Följande B-jaktprov i öppenklass är vi anmälda till, vi får se vilka vi kommer med på...

 

21/7 Örebro

18/8 Sala

25/8 Hallstavik

25/8 Laxå

30/8 Mjölby

30/8 Värmdö

8/9   Eskilstuna

15/9 Enköping

29/9 Stjärnhov

 

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards