Direktlänk till inlägg 5 augusti 2010

Träningsrapport och smärta

Av Annika Westerlund - 5 augusti 2010 17:09

Vi tränar på med det tysta fotgåendet hemma. Nu har vi trappat upp det hela, så jag tränar det vid tillfällen när D är lite exalterad. T ex när vi ska gå på promis eller när man kommer hem och han har varit ensamen. Sakta men säkert blir han tystare o tystare. Nu är jag helt säker på att det är rätt metod!!  

Igår kväll tränade jag även fjärrdirrigeringen igen. Den börjar se riktigt bra ut!! Fick en minimal förflyttning åt sidan från stå till ligg.

Överlag har han en mycket bättre precision och korrekthet nu när vi inte har något ljud med. Min teori är att han koncentrerar sig bättre när han är tyst!  

Inkallning med ställande o läggande fungerar bra nu. Fast i morse var han lite ivrig när jag lät han stå stilla längre innan hitkommandot kom, så då tjuvade han två gånger. Bra att sånt kommer nu och inte strax innan tävling. Fick till två (av fem) mycket snygga inkallningar på slutet!


Igår när jag åkte från jobbet hade jag duktigt ont i bäckenet och ryggen. Det blev värre under kvällen. När jag gick och la mig och skulle vända mig om i sängen fick jag bita mig i tungan för att inte jämra mig (Jocke sov). Somnade vid tio och sov till strax efter två. Sen var det lögn i h***te att somna om. Jag slumrade till för att vakna med ett ryck pga smärtan när jag rörde mig i sömnen.

Strax efter tre tog jag en tiominuters promis med Diesel. Det brukar hjälpa lite, men denna gång bara en kort stund. Halv sex gav jag upp och gick upp. Fixade lite hemma och tog sen en tjugominuters promis med D. Gick o la mig igen vid sju, men det gick inte att somna. Kunde bara ligga stilla i ca tio minuter en kvart innan det började göra ont och jag var tvungen att ändra ställning.

Jag fattade ju att så här kunde jag inte ha det. Ringde MVC och fick komma på en akuttid. Dessvärre finns det inte så mycket att göra. Alvedon får jag ät (som om jag inte redan hade gjort det redan igår) något kraftigare smärtstillande får jag inte ta. Orudis gel får jag använda, men med måtta typ en dag eller två när det är som värst. Man vet inte än vad gelerna har för påverkan på fostret.

Det viktigaste är att inte vara sitta stilla förlänge, utan röra sig ofta men kort stunder. Läkaren tyckte det var bäst att öka min sjukskrivning från 25% till 50% och ta kontakt med Ann-Catrin, sjukgymnasten som är ansluten till "Våga Väga" -projektet.

Hon har tyvärr inte telefontid igen fören på måndag, så jag provade att maila henne. Jag hoppas på att komma i kontakt med henne fortare på detta vis.

Hon kan hjälpa mig med smärtlindring i form av tens-apparat (elektroder som "masserar" typ), akupunktur och bäckenbälte för att få stöd. Hon har inte svarat än, så jag hoppas på svar i morgon.

Simma ska jag försöka göra så mycket som möjligt. I vattnet blir belastningen på bäckenet minimal och simningen stärker musklerna. På detta sätt lindras smärtan.

Läkaren ville att jag åkte direkt till simbassängen efter besöket, så smärtan skulle släppa lite. Å det gjorde den. Tillsammans med Alvedon och Orudisgel känner jag mig nu mycket bättre. SKÖÖÖNT!!!

Jocke fixar middagen idag, så jag inte ska behöva stå så mycket. Det blir Fetaostfyllda färsbiffar med ungsbakad färskpotatis och pepparsås. MUMMS! Han är underbar min man!!!!!!  


 
 
Anna,  Faran & Axxa

Anna, Faran & Axxa

6 augusti 2010 10:14

Hur känns det att skriva "min man"?? :)
Själv har jag lite svårt för att det står Annika Westerlund som bloggägare. ;)
Synd att det inte blev någon träningsdate, men det tar vi en annan gång istället!

http://www.rackartyg.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Westerlund - 3 augusti 2012 20:59

Jag har alltid varit så nöjd med denna bloggplats framtill för ca 1 månad sen. Då helt plötsligt försvann min header, mina typsnitt och min färger. Hur jag än gjorde gick det inte att få tillbaka dessa. Det gick inte att ändra något alls!!!!!!!!!!!!!...

Av Annika Westerlund - 14 juli 2012 18:21

Igår styrde vi kosan mot Djupdalsvallen och gruvturen. En tur som går i omväxlande mycket vacker fjällnatur och efter ungefär hälften av turen passerar man koppar och järnmalmsbrotten från 1700-talet och även de små stugor de bodde i. Turen är ca 7 k...

Av Annika Westerlund - 12 juli 2012 19:13

Ikväll gick jag ut och kastade en dubbel på ca 35 meters avstånd på "linje" gick tillbaka och skickade. Den gick bra! Gjorde några dirigeringar (som gick utmärkt) och kastade sen en ny dubbel förbi det gamla området, men en lättare som han är van ...

Av Annika Westerlund - 11 juli 2012 07:38

Det var inget vidare väder i söndags, 8 grader och lätt regn, men vi valde att ge oss ut i alla fall. Hamrafjället stog på tur, ca 9 km, 350 m höjdskillnad. Turen inleds med en brant stigning ut med Anderssjöfallet, totalt 300 trappsteg och sen forts...

Av Annika Westerlund - 8 juli 2012 22:02

I fredags eftermiddag vid halv femtiden var bilen packad och vi begav oss iväg mot Härjedalen och vår lilla stuga i Funäsdalen. Tanken var att om vi åkte vid den tiden kunde Pelle sova i bilen större delen av sträckan, då jag var orolig för hur han s...

Presentation

Barvatorp's Mr Diesel "Diesel"

Född 20071104  

u. Barvatorp's Etzy

e. Earo av Midälvaland

 

Länk till hans tävlingar i hunddata. 

Korad 415 p

Uppflyttad högre klass spår

2:a pris Lydnadsklass Elit

Hackihäls Indiana Jones "Indy"

Född 101024

u. Kullaholm's Edla

e. Delfleet Hawk

 

Länk till hans tävlingar i hunddata.

Länk till info om honom i SBK-tävling. 

20120310 SELCH

20120511 1:a NKL B-Jaktprov

Sammanfattande kritik:

"En samarbetsvillig trevlig hund som uppvisar stor arbetslust och presterar ett arbete till stor belåtenhet."

 

 

Kurser med mig som instruktör

Lydnadskurs på Ryegate's Kennel i Eskilstuna

 

Pris: 1700 kr 

4 x 4 timmar

11/8   kl 10-15

26/8  kl 10-15

2/9    kl 10-15

30/9  kl 10-15

 

Kurs från lydnadklass 1-elit alt. brukslydnaden appell-elit. Jag hjälper er med de moment som krisar.

OBS!!!! Det finns en plats kvar om det är någon som är intresserad!!

                                                    

"Att lyckas på tävling"
 
13/10 09:00 - 16:00
20/10 09:00 - 16:00

Kursavgift: 1 000 kr
Teoretisk kurs, vi går genom vad som är viktigt att tänka på när man ska tävla förutom att kunna momenten. T ex förberedelser- mentala och fysiska, träningsupplägg för tävling, bedömningar av momenten och andra saker som är bra att veta. Kursen vänder sig främst till de som redan tävlar eller är på gång att tävla.
Priset inkluderar lunch båda dagarna.
Max antal deltagare: 20

Anmälan görs på Nacka BK's hemsida

Privatlektioner

400 kr/45 min på Nacka BK

300 kr/45 min + milersättning 20kr/mil på annan plats

 

Kurser vi ska gå

28/9 Sökkurs för Frida Wallén gång 1/2 med Diesel

19/10 Sökkurs för Frida Wallén gång 2/2 med Diesel

Diesels kommande tävlingar

9/9 Lägre sök Waxholms BK

Indys kommande tävlingar

Följande B-jaktprov i öppenklass är vi anmälda till, vi får se vilka vi kommer med på...

 

21/7 Örebro

18/8 Sala

25/8 Hallstavik

25/8 Laxå

30/8 Mjölby

30/8 Värmdö

8/9   Eskilstuna

15/9 Enköping

29/9 Stjärnhov

 

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards