Direktlänk till inlägg 30 april 2010

Sjukskriven

Av Annika Westerlund - 30 april 2010 09:03

Helgen som va flöt bra o jag hann med en del jag ville göra.

På lördagen åkte vi till Mjölby BK för MT-test (mentaldelen i korningen). Diesel startade sist o gjorde bra ifrån sig. Han hade lite problem med koncentrationen (ingen nyhet!!) o va totalt ointresserad av "trumgubben" dvs sociala samspelet. Men jag som vet hur han fungerat förstår varför. Vi kommer från två jätte roliga jaktlekar (lilla bytet o när han ska springa genom en grupp med pappmillitärgubbar för att komma till mig som har sprungit o gömt mig) till en människa som uppför sig lite konstigt o har händerna innanför en capé. Jäsp!! Borring!!  

Dessutom har han ju en husse som uppför sig lustigt för det mesta!  

Jag är lite besviken, men 415 p är nog bra!

Söndagen pressade jag mig själv o fixade hela dagen i trädgården. Jag är jätte nöjd med resultatet, men det va nog inte särskilt smart!  


Måndagen va jag helt slut!! Mådde sjukt illa. Kräktes hela morgonen o pinade mig igenom dagen på jobbet. Som glasyr på kakan va en medarbetare sjuk, en på kurs o en hade semester. Jag fick hoppa in på bil sidan o ha hand om bilarna med kärra, något som jag inte gjort på minst ett halvår. Telefonen ringde oavbrutet o sista timmen fick jag sitta ensam med lärlingen. Det hela slutade med 1 timma o en kvarts övertid o två kräkningar. Jag var så slut när jag åkte hem att tårarna rann.... Jag orkar inte mer nu........


Tisdag morgon träffade jag dietisten i "Våga väga"-projektet. Hon tyckte mina matvanor såg bra ut. Det ända hon hade att anmärka på va att det vore bra om jag fick i mig mer frukt o att jag borde sluta fokusera på kalorierna o koncentrera mig på tallriksmodellen.

Nu var det dax att träffa barnmorskan. När hon frågade hur jag mådde brast det! Jag storgrät o hävde ur mig hur jobbigt jag tycker allt är just nu. Vi diskuterade lösningar fram o tillbaka. Att jag måste prata mer med Jocke o få honom att förstå att jag behöver mer hjälp med vardaagssysslorna.

Vi kom även överens om att jag skulle va sjukskriven helt en vecka from torsdag (igår alltså) o där efter 25% sjukskriven, så länge som jag behöver. Onsdagen ville jag jobba, så jag kunde avsluta det som låg på mitt bord. Det gick hon motvilligt med på. Jag måste även kräva en lättnad av arbetsuppgifterna.


Jag hade aldrig kunnat drömma om att man kan bli så här trött bara för att man gravid. Jag går nu in i 13:e veckan o missfallsrisken är nu näst intill minimal, trötthet o illamåendet ska bli bättre. Tyvärr har jag kört mig själv i botten o det kommer nog ta ett tag innan jag kommer tillbaka o får mer energi igen.


Jocke har nu lovat att ta kvällspromisen med Diesel, utan att jag behöver säga något eller sura miner o suck o stön. Han ska även ta över dammsugningen mm. Jag är glad att jag tog tjuren vid hornen o pratade med honom. Vi kan ju faktiskt prata bra med varandra o är duktiga på att komma på lösningar tillsammans. Men det ligger nog prestige från min sida i detta ämne. Jag har alltid skött dessa uppgifter o vill väl inte lägga mer börda på honom. Han jobbar minsta 10 timmar om dagen o det har känt fel att lassa över mer på honom. Men nu är det gjort o lättnaden är stor!!


Det blir inga tävlingar för Diesel denna säsong. Jag måste inse att jag får släppa det o koncentrera mig på att bara hålla honom nöjd. Han bryr sig ju inte om om det blir tävlingar eller ej. Han vill ju bara ha sysselsättning. Det känns skönt att jag släppt det "kravet" på mig själv.


Det verkar som jag får tur med vädret under min sjukskrivning. Det känns mycket bra! Det kan nog bidra till att jag piggar på mig lite mer.

På måndag är det dax för Kub-testet. Eftersom jag är 35 är det större risk för missbildningar på fostert o med hjälp av kub-testet ser de om vi måste göra ett fostervatten prov. Man vill inte göra fostervatten prov i onödan, då det finns en lite risk för missfall. Jag ser verkligen fram emot måndagen, får då gör det ett ultraljud o då får jag se vårat underverk för första gången. Dessutom får vi svar på om allt är bra med bebben, eller Göstaberta som Jocke har döpt den till så länge. Vi kommer inte få reda på könet i vid detta ultraljud. Det får vi vänta 5-6 veckor till på, då nästa ultraljud görs runt v 18.

Även fast det finns en oro för att det ska vara något fel på Göstaberta, säger min magkänsla att så är det inte.

Jag ser nu att magen har blivit större (jag har inte gått upp något, fick mycket beröm av barnmorskan), men det tar nog några veckor till innan andra ser det.

Jag borde vara lycklig över magen, men tröttheten förtar lyckan. Idag känner jag mig lite mer förväntansfull o vänder tankarna inåt mot magen mer. Jag ska klara detta o jag ska försöka bli mer egoistisk!  

 
 
Linda

Linda

30 april 2010 10:01

Hej. Snälla kan du ta dig tid och rösta på fyra body/pyjamas jag designat. Det tar inte lång tid alls, bara några sekunder. Skulle vara så snällt om du kunde göra det :) Ska bli mamma i slutet på maj och detta gör att jag har möjlighet att vinna tre månaders blöjförbrukning.

http://www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributionId=238506

http://www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributionId=243023

http://www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributionId=242255

http://www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributionId=237867

Tävlingen tar slut 2 maj och det är jämnt i toppen. Tusen tack om du tog dig tid, varje röst är värdefull :)

http://lindahk.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Westerlund - 3 augusti 2012 20:59

Jag har alltid varit så nöjd med denna bloggplats framtill för ca 1 månad sen. Då helt plötsligt försvann min header, mina typsnitt och min färger. Hur jag än gjorde gick det inte att få tillbaka dessa. Det gick inte att ändra något alls!!!!!!!!!!!!!...

Av Annika Westerlund - 14 juli 2012 18:21

Igår styrde vi kosan mot Djupdalsvallen och gruvturen. En tur som går i omväxlande mycket vacker fjällnatur och efter ungefär hälften av turen passerar man koppar och järnmalmsbrotten från 1700-talet och även de små stugor de bodde i. Turen är ca 7 k...

Av Annika Westerlund - 12 juli 2012 19:13

Ikväll gick jag ut och kastade en dubbel på ca 35 meters avstånd på "linje" gick tillbaka och skickade. Den gick bra! Gjorde några dirigeringar (som gick utmärkt) och kastade sen en ny dubbel förbi det gamla området, men en lättare som han är van ...

Av Annika Westerlund - 11 juli 2012 07:38

Det var inget vidare väder i söndags, 8 grader och lätt regn, men vi valde att ge oss ut i alla fall. Hamrafjället stog på tur, ca 9 km, 350 m höjdskillnad. Turen inleds med en brant stigning ut med Anderssjöfallet, totalt 300 trappsteg och sen forts...

Av Annika Westerlund - 8 juli 2012 22:02

I fredags eftermiddag vid halv femtiden var bilen packad och vi begav oss iväg mot Härjedalen och vår lilla stuga i Funäsdalen. Tanken var att om vi åkte vid den tiden kunde Pelle sova i bilen större delen av sträckan, då jag var orolig för hur han s...

Presentation

Barvatorp's Mr Diesel "Diesel"

Född 20071104  

u. Barvatorp's Etzy

e. Earo av Midälvaland

 

Länk till hans tävlingar i hunddata. 

Korad 415 p

Uppflyttad högre klass spår

2:a pris Lydnadsklass Elit

Hackihäls Indiana Jones "Indy"

Född 101024

u. Kullaholm's Edla

e. Delfleet Hawk

 

Länk till hans tävlingar i hunddata.

Länk till info om honom i SBK-tävling. 

20120310 SELCH

20120511 1:a NKL B-Jaktprov

Sammanfattande kritik:

"En samarbetsvillig trevlig hund som uppvisar stor arbetslust och presterar ett arbete till stor belåtenhet."

 

 

Kurser med mig som instruktör

Lydnadskurs på Ryegate's Kennel i Eskilstuna

 

Pris: 1700 kr 

4 x 4 timmar

11/8   kl 10-15

26/8  kl 10-15

2/9    kl 10-15

30/9  kl 10-15

 

Kurs från lydnadklass 1-elit alt. brukslydnaden appell-elit. Jag hjälper er med de moment som krisar.

OBS!!!! Det finns en plats kvar om det är någon som är intresserad!!

                                                    

"Att lyckas på tävling"
 
13/10 09:00 - 16:00
20/10 09:00 - 16:00

Kursavgift: 1 000 kr
Teoretisk kurs, vi går genom vad som är viktigt att tänka på när man ska tävla förutom att kunna momenten. T ex förberedelser- mentala och fysiska, träningsupplägg för tävling, bedömningar av momenten och andra saker som är bra att veta. Kursen vänder sig främst till de som redan tävlar eller är på gång att tävla.
Priset inkluderar lunch båda dagarna.
Max antal deltagare: 20

Anmälan görs på Nacka BK's hemsida

Privatlektioner

400 kr/45 min på Nacka BK

300 kr/45 min + milersättning 20kr/mil på annan plats

 

Kurser vi ska gå

28/9 Sökkurs för Frida Wallén gång 1/2 med Diesel

19/10 Sökkurs för Frida Wallén gång 2/2 med Diesel

Diesels kommande tävlingar

9/9 Lägre sök Waxholms BK

Indys kommande tävlingar

Följande B-jaktprov i öppenklass är vi anmälda till, vi får se vilka vi kommer med på...

 

21/7 Örebro

18/8 Sala

25/8 Hallstavik

25/8 Laxå

30/8 Mjölby

30/8 Värmdö

8/9   Eskilstuna

15/9 Enköping

29/9 Stjärnhov

 

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards